اردیبهشت 9, 1403

بایدها و نبایدهای اولین قرار عاشقانه؛ از همان اول خودتان باشید

پس از اینکه زن و مرد تصمیم می‌گیرند تا بیشتر با هم آشنا شن، اولین قرار عاشقانه‌شون ممکنه با استرس و هیجان زیادی همراه باشه. هر دو طرف دوست دارن بهترین لباس‌های خود رو بپوشن، گران‌ترین عطرشون رو بزنن و تلاش می‌کنن واسه یه گفت‌وگوی خوشحال و هیجان‌انگیز روحیه بسیار خوبی داشته باشن.

اما بعضی بایدها و نبایدها هست که باید واسه اولین قرار عاشقانه بدونین و اونا رو رو رعایت کنین. واسه آشنایی با این موارد در ادامه همراهمون باشین.

 

خودتون باشین

 

اصلا خوب نیس خودتون رو کسی نشون بدین که نیستین! هیچ دلیلی نداره که خود واقعی‌تون رو مخفی کرده و به شکل فردی دیگه خودنمایی کنین.

بهترین و درست‌ترین کاری که می‌تونید در اولین قرار عاشقانه انجام بدین اینه که «خودتون باشین». اجازه بدین طرف مقابل اون چیزی رو ببینه که واقعا هستین، فیلم بازی نکنین، خود رو بافرهنگ‌تر، خوشحال تر، مهربون‌تر، با ادب‌تر، توانمندتر و … از چیزی که هستین نشون بدین چون عواقب ناخوشایندی واسه خودتون بدنبال داره.

وقتی فیلم بازی کنین، پس از یه مدت دستتون رو می‌شه و طرف مقابلتون بدون معطلی شما رو ترک می کنه.

این رو یادتون باشه که همه دروغ‌ها و تظاهرها خیلی زودتر از تصور شما خودشون رو نشون میدن.

واسه این منظور فقط کافیه «خودِ واقعی‌تون» رو دوست داشته باشین، به شخصیت خود احترام بذارین و یادتون باشه که هیچ انسانی روی کره زمین کامل نیس و شمام از این قانون مستثنا نیستین. به نکات مثبت وجود خود فکر کنین و کار و زندگی و ظاهر خود رو دوست داشته باشین.

دیر سر قرار حاضر نشید

در اولین قرار تلاش کنین دیر نرسید چون خاطره اون تا انتهای رابطه باقی می مونه. دیر سر قرار حاضر شدن عاقبتای منفی زیادی داره، ممکنه طرف مقابل تصور کنه شما واسه وقت بقیه احترام و ارزش قایل نیستین. یا شاید به غلط تصور کنه آدم از خودراضی‌ای هستین و راحتی خود رو به قول‌هاتون ترجیح می‌بدین.

این رو یادتون باشه که دیر کردن، سوبرداشت‌های زیادی بدنبال داره.
پس، تلاش کنین برنامه خود رو طوری تنظیم کنین که ۱۰ دقیقه قبل از ساعت قرار در محل دلخواه حاضر باشین.

 

هم‌صحبت خوبی باشین

 

وقتی واسه اولین بار با فرد مورد علاقه‌تون قرار گذاشته‌اید نباید موبایلتان دم دست باشه. تلفن‌ها و پیام‌ها رو بعد از قرارتان جواب بدین.

اگه تصور می‌کنین هم‌صحبت خیلی خوبی نیستین و نمی‌تونید مثلا شروع کننده یه صحبت عالی باشین، پیشنهاد می‌کنیم از قبل به این موضوع فکر کنین و لیستی از موضوعات جور واجور جفت و جور کنین. مثلا در مورد علاقه‌مندی‌های خود در زندگی، خونواده، شغل یا مکان‌هایی که دوست دارین از اونا بازدید کنین.

هنگام دوستی با فرد موردعلاقه‌تون یادتون باشه در بین حرف‌هاش از اون سوالاتی رو سوال کنین تا فهمیده باشه علاقه مند حرف زدن هستین.

هم اینکه وقتی خودتون حرف می‌زنید هم اونو با سوال پرسیدن درگیر ماجرا کنین و بخواین نظراتش رو بگه. قدرت بیان خوب و رابطه اجتماعی مناسب از جمله ملزومات یه رابطه عاطفی موفق بشمار می‌روند.

موبایل خود رو در جیب یا کیفتون بذارین

وقتی واسه اولین بار با فرد مورد علاقه‌تون قرار گذاشته‌اید نباید موبایلتان دم دست باشه. تلفن‌ها و پیام‌ها رو بعد از قرارتان جواب بدین. موبایل رو سایلنت کنین. حواستون باشه که باید در لحظه زندگی کنین و از حضور آدمایی که کنارتون هستن باید استفاده ببرین نه افراد غایب.

اطلاعات زیادی در مورد خود نگید

حتی اگه هدف از این آشنایی‌ها، ازدواجه هم نباید در همون قرار اول اطلاعات زیادی در مورد خودتون به زبون بیارین. اگه از همسرتون جدا شده‌اید و بچه دارین، باید این موضوع رو در همون اول مطرح کنین اما به‌گونه‌ای بگید که تصور نکنه می‌خواهید بدون این دست اون دست کردن خونواده تشکیل بدین و دنبال فرد مناسب می‌گردید.

این مقاله را هم بخوانید :   با ۱۰ خوراکی آشنا شوید که به عملکرد بهتر کبد کمک می کنند

هیچ لزومی نداره در مورد جزئیات جدایی یا اتمام دوستی قبلی خود توضیح بدین. در اولین ملاقات صحبت‌های ساده و سطحی انجام بدین و موضوعات مهم و اساسی که جای بحث زیادی دارن رو واسه قرارهای بعدی بذارین.

رابطه چشمی در اولین قرار خیلی با اهمیته. اگه دست به سینه بشینین و روتون سمت دیگری باشه یعنی از آشنایی فرد راضی نیستین.

رابطه چشمی برقرار کنین

زبون بدن در کنار حرف‌هایی که به زبون می‌بیارین خیلی با اهمیته چون به واسطه اونا فرد متوجه می‌شه که علاقه مند ادامه رابطه هستین یا خیر. تلاش کنین هنگام صحبت کردن با طرف مقابل رابطه چشمی داشته باشین. این کار باعث می‌شه تا صحبت خیلی بهتر پیش بره.

اگه پاهای خود رو به سمت در خرئجی بگیرین، دست به سینه وایسید یا همیشه این طرف و اون طرف رو نگاه کنین یعنی اصلا راضی و خوشحال نیستین و دوست دارین خیلی سریع این قرار آشنایی به پایان برسه.

آداب پشت میز نشستن در کافه و رستوران رو رعایت کنین

از سفارش دادن غذاهایی که خوردن اونا خیلی سخته دوری کنین

حجم بزرگی از غذا رو در دهن خود نذارین ، سوپ رو هرت نکشید، با آرنج خود به کنار دستی نزنین تا وجهه بدی از خود نسازید و اولین قرار عاشقانه رو خراب نکنین. واسه این منظور می‌تونید به مراجعه کنین تا آداب غذاخوردن رو بیاموزید.

از سفارش دادن غذاهایی که خوردن اونا خیلی سخته دوری کنین؛ مثل اسپاگتی یا ساندویچ‌های بزرگ.

توقع داشته باشی که دنگ صورت‌حساب خود رو خودتون پرداخت کنین

با اینکه بیشتر مردها در اولین قرار صورت حساب رستوران رو پرداخت می‌کنن، اما خیلی هم بعید نیس که طرف مقابل از شما بخواد تا هزینه غذاتون رو خودتون پرداخت کنین.

آدابی که بهتره در اولین قرار عاشقانه به اونا به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین

 

 

 

بعد از غذاخوردن پشت میز آرایش نکنین.

 

 

 

در اولین قرار علاوه بر موارد بالا بهتره مسایل زیر رو هم مورد به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین تا شرایط به دلخواهتون پیش بره:

پیشنهاد به خانوم‌ها:

  • آرایش غلیظ نکنین و لباس‌هایی نپوشید که واسه کافه و رستوران مناسب نیس.
    شیک اما ساده باشین تا هم خودتون احساس راحتی بیشتری داشته باشین و هم طرف مقابل هم از طرز لباس پوشیدنتان تعجب نکنه.
  • اجازه بدین آقایون در رو واسه شما باز یا ببندن و بعد شما از اونا تشکر کنین.
  • بعد از خوردن غذا اشکالی نداره رژلب خود رو تمدید کنین، اما از دیگر وسایل آرایشی استفاده نکنین.
پیشنهاد به آقایون:

 

  • خانوم رو تا در خونه برسونین.

 

 

 

 

  • همیشه در رو واسه خانوم‌ها باز کنین و اجازه بدین که اول اون وارد شه.
  • هزینه میز شام یا بلیط سینما رو پرداخت کنین. اگه خانوم قبول نکرد و می‌خواست سهم خود رو بده، خیلی اصرار نکنین.
  • پس از پیاده کردن اون منتظر بمونین که وارد خونه شه و بعد محل رو ترک کنین.

در آخر هم این رو یادتون باشه که اولین قرار عاشقانه به این معنی نیس که واسه ازدواج یا رابطه همیشگی با طرف مقابل اونو انتخاب کنین. این قرار فقط جهت آشنایی بیشتره. یعنی اول باید ببینین می‌تونید اینجور فردی رو وارد زندگی معمولی خود بکنین یا خیر. بعد در مورد تصمیمات مهم زندگی فکر کنین.