اردیبهشت 9, 1403

۱۴ ترفند جالب برای این که بتوانید بر بدن خود تسلط داشته باشید

می خواین چند ترفند باحال واسه در اختیار گرفتن واکنشای بدنتون رو یاد بگیرین؟ اگه جوابتون مثبته پس با ادامه مطلب همراه باشین. بدن آدم یه ساختار بسیار پیچیده و پیشرفته س که در خیلی از موارد به صورت خودکار عمل کرده و از ما دستور نمی گیره؛ مثلا عطسه و سرفه کردن یا حتی لبخند زدن ناخودآگاهانه رو بدن به ما تحمیل می کنه بدون این که بتونیم کنترلی روی اونا داشته باشیم.

علاوه بر این حتی اگه عکس العمل بدنمون به صورت یهو اتفاق نیفته هم بعضی وقتا بر خلاف تلاشای فراوون نمی تونیم مانع از بروز خودبخودی عکس العمل شیم. اما واسه این کار چند ترفند باحال هست که با استفاده اونا می تونین اختیار بدنتون رو در دست گرفته و خیلی از مشکلاتتون در این بخش رو خیلی راحت حل کنین.

۱۴- خلاص شدن از سر درد

اگه سردرد شما رو کلافه کرده نگران نباشین چون یه ترفند باحال و ساده این مشکل رو حل می کنه.
کافیه دست خود رو واسه چند دقیقه زیر آب سرد بذارین. تا جایی که می تونین دستتون رو زیر آب سرد بذارین. وقتی که به اندازه کافی این کار رو کردین دست هاتون رو با یه هوله خشک بمالید تا این که حسی مانند سوزش رو در دستتون حس کردین. این روش سرمادرمانی اسمشه. استرس به وجود اومده به وسیله تغییرات دمایی باعث افزایش فشار خون می شه.
البته اگه قلب و یا رگاتون دارای مشکل هستن بهتره از این روش استفاده نکنین.

۱۳- خلاص شدن از خواب آلودگی

اگه احساس خواب آلودگی کردین نفستون رو تا جایی که می تونین نگه دارین و بعد از یه مدت نفستون رو به آرومی بیرون بدین. این ترفند باحال و ساده باعث می شه که ضربان قلبتون زیاد شده و حالت خواب آلودگیتان از بین بره.

۱۲- نگه داشتن عطسه

عطسه کردن به صورت یهویی اتفاقیه که هر لحظه ممکنه به سراغمون بیاد مخصوصاً در فصول سرد سال که سرماخوردگی شایعه. اگه می خواستین جلوی عطسه رو بگیرین با انگشت قسمت بالای بینی رو فشار داده و به سمت پایین بکشین.

۱۱- خلاص شدن از حالت تهوع

اگه احساس تهوع دارین تلاش کنین از ترفندی باحال که مثل طب سوزنیه استفاده کنین. در این روش باید قسمت داخل دست که در حدود سه سانت بالاتر از کف دسته رو به آرومی فشار بدین. با این ترفند باحال احساس تهوع شما از بین میره.

۱۰- جلوگیری از خندیدن

بعضی وقتا نمی تونین خنده خود رو کنترل کنین اما باید این کار رو بکنین چون مثلا تو یه جلسه بسیار مهم هستین. یه ترفند باحال و ساده واسه رسیدن به این هدف اینه که خود رو نیشگون بگیرین یا زبونتون رو گاز بگیرین.

۹- متوقف کردن سکسکه

بهترین راه واسه متوقف کردن سکسکه اینه که تا جایی که می تونین نفس خود رو نگه دارین.

۸- خلاص شدن از سوزش معده

بعضی وقتا وقتی که به پهلوی راست می خوابید دچار سوزش معده میشین. واسه این که به این مشکل دچار نشید آسونترین روش اینه که به پهلوی چپ بخوابین چون این کار در طول شب باعث از بین رفتن سوزش معده شما می شه.

این مقاله را هم بخوانید :   با صدف خادم؛ بانوی بوکسور ایران بیشتر آشنا شوید

۷- بالا بردن روحیه و رفع بی حوصلگی

اگه احساس خوبی ندارین و کسل هستین یه مداد رو بین دندون هاتون بذارین. این کار باعث می شه که ماهیچه های مربوط به خنده فعال شده و با سیگنالایی که ارسال می کنن مغز رو گول مالیده و با این ترفند باحال و ساده کم کم حس و حال شما خوب میشه.

۶- جلوگیری از خروپف کردن

یکی از دلایل خروپف کردن اینه که به پشت می خوابید. واسه این که خروپف نکنین بهتره به پهلو و مخصوصاً به پهلوی چپ بخوابین چون این کار باعث می شه که تنفس بهتر و راحتتری داشته باشین.

۵- خلاص شدن از جوشای پوستی

واسه این که از ظاهر شدن جوشای پوستی جلوگیری کنین هر بار پس از دوش گرفتن، واسه دقایقی زیر آب سرد برید. آب سرد خاصیت انقباض کننده داره که از ورود میکروب و عوامل مریضی زای دیگه به درون پوست شما جلوگیری می کنه.

۴- کاهش درد به وجود اومده به وسیله گزش پشه

واسه کاهش درد به وجود اومده به وسیله گزش پشه یه ترفند باحال و ساده هست و اونم این که ماده ضد عرق به اون بمالید.

۳- جلوگیری از اشک ریختن

شاید کنترل گریه کردن کار سختی باشه به خصوص وقتی که باید ساکت و آروم باشین. واسه جلوگیری از سرازیر شدن اشک بهتره چشماتون رو تا جایی که می تونین باز کنین و تا جایی که می تونین بدون پلک زدن در همون حالت باقی بمونین. در همین حالت بدون این که سرتون رو تکون بدین تلاش کنین بالا رو نگاه کنین. این ترفند باحال و ساده باعث می شه که دیگه گریه نکنین.

۲- کاهش درد

تا حالی شده که زمین بخورین؟ یا دستتون به چیزی برخورد کرده و شدیدا درد بگیره؟ در اینجور شرایطی تلاش نکنین جلوی دهن خود رو بگیرین چون تحقیقات نشون داده که بزبان آوردن احساسات داخلی حتی اگه حرف نامناسبی باشه هم در کاهش درد موثره.

۱- خلاص شدن از سرگیجه

واسه خلاص شدن سریع از سرگیجه باید انگشتای اشاره خود رو در گوشتون بذارین و بعد اونا رو به آرومی و با دقت به سمت بالا و بعد جلو و بعد از اونم به سمت پایین بکشین. این ترفند باحال به شما کمک می کنه که فشار درون جمجمه خود رو تنظیم کنین که باعث می شه سرگیجه شما شدیدا کم بشه.

۷ ترفند هوشمندانه و موثر قدیمی که حتی امروز هم کاربرد دارن

۱۱ ترفند رانندگی در زمستون واسه حفظ امنیت خودرو و سرنشینان

ترفندهای عکاسی در برف؛ دانستنی‎‌های لازم واسه مبتدیان

ترفندهای باحال روانشناسی که باعث می شه فکرا بقیه رو بخونین

ترفندهایی باحال در مورد بدن آدم که زندگی شما رو راحت تر می کنن