اردیبهشت 8, 1403

همه آنچه باید درباره اجاره خانه بدانیم

زندگی مستاجری دردسرهای خاص خودشو داره و اسباب‌کشی هر سال یا چند سال یه بار جزو جدانشدنی این زندگیه. اما قیمت‌های سر به فلک کشیده املاک باعث شده بخت یار افراد کمتری واسه خونه‌دار شدن باشه و خیلی از ما این روزا زندگی در خونه‌ های اجاره‌ای رو انتخاب می‌کنیم.

اجاره خونه هم مانند هر کار دیگری نیاز به دقت بسیار داره.
مخصوصا در شهرهای بزرگی مانند تهران که بعضی وقتا به دلیل بی‌دقتی کلاه‌های گشادی بر سر افراد می‌رود باید بیشتر از قبل مراقب افراد سودجو بود. اگه بار اوله که می‌خواهید آپارتمانی اجاره کنین یا یکی از همین افراد سودجو کلاهی بر سر شما گذاشته پیشنهاد می‌کنیم این مطلب رو بخونین تا از اتفاقاتی مثل این دور بمونین.

اولین قدم در اجاره آپارتمون مناسب شما انتخاب محله‌ایه که دوست دارین در اون سکونت داشته باشین. این موضوع به شما کمک می‌کنه که دایره محدودتری رو انتخاب کنین و در نتیجه با تمرکز بیشتریبه دنبال چیزی که می‌خواهید باشین. موضوع بعدی تعیین امکانات لازمه که از خونه موردنظرتان توقع دارین. مثلا واسه بعضی یدونه واحدی بودن خونه از اهمیت بالایی برخورداره یا امکان نصب ماشین ظرفشویی در آشپزخانه براشون موضوع مهمیه. مواردی مثل این رو قبل اینکه شروع به گشتن کنین واسه خودتون مشخص کنین تا در آخر با صرف زمان کمتری به مورد دلخواهتون برسین.

این نکته رو در نظر داشته باشین که همیشه خونه‌ های خالی موارد بهتری واسه اجاره هستن. چون ایرادات یه آپارتمون در وقتی که کسی در اون سکونت نداره و اثاثیه‌ای در اون نیس زودتر و بهتر مشخص می‌شه و از طرف دیگه شما نگرانی واسه زمان تخلیه مستاجر قبلی هم دارین.

موضوع دیگه ای که در بازید از خونه‌ ها باید به اون توجه کنین وضعیت شیرآلات و لوله‌کشی خونه س. اگه خرابی هست یا شیری چکه می‌کنه حتما صاحبخانه رو باخبر کنین و بخواین که اونو قبل از اومدن شما به اون خونه رفع کنه.
چون این موارد جزو موارد مصرفی حساب می‌شه و اگه این ایراد برطرف نشه پس از اسباب‌کشی شما ممکنه صاحبخانه تعویض اونا رو بردوش خودتون بزاره.

این مقاله را هم بخوانید :   راهکارهایی موثر برای جلوگیری از ریزش موی آقایان

کلید پریز‌ها هم دیگه موردیه که باید به اون توجه کنین. اینکه دسترسی به پریز برق در جاهای خیلی از خونه امکان‌پذیر باشه نکته ریز اما مهمیه که معمولا از اون غافل می‌شیم و واسه زندگی دراز مدت تو یه مکان ما رو با مشکل مواجه می‌کنه.

یادتون نره که حتما از همسایه‌ها یا مدیر ساختمون درباره خصوصیات اخلاقی صاحبخانه پرس‌وجو کنین و از روحیات دیگه ساکنان ساختمون هم به صورت کلی آگاهی پیدا کنین. شما قراره دست کم یه سال کنار این افراد زندگی کنین. پس مهمه که بدونین مورد عجیب و غریبی در این مورد وجود نداره.

واسه اجاره آپارتمون دلخواه و مناسب خودتون راه‌های بسیاری پیش روی شماس اما یکی از بهترین راه‌ها سایت دیواره. در این سایت آگهی‌های زیاد و متنوعی هست که امکان مقایسه خونه‌ های جور واجور رو به شما می‌دهد. از طرف دیگه شما می‌تونید با صاحبخانه به صورت مستقیم در تماس قرار بگیره و به این شکل واسطه‌ها رو هم از روند اجاره خونه‌تون حذف کردین و مجبور به پرداخت هزینه کمتری می‌شید. پس اگه قصد اجاره خونه دارین بد نیس همین حالا سری به سایت دیوار بزنین.