اردیبهشت 8, 1403

با بهترین پمادهای سوختگی و روش استفاده از آنها آشنا شوید

به آسیبای به وجود اومده به وسیله سرما، گرما، الکتریسیته، مواد شیمیایی، گازها، سایش و تشعشع، سوختگی گفته شه.
این آسیبا باعث از بین رفتن لایه‌هایی از پوست می‌شن که با افزایش عمق آسیب، درجه سوختگی هم زیاد می شه.

بدیش اینه بعد از تصادفات رانندگی در جاده ها و مصرف مواد مخدر، سوختگی، سومین عامل مرگ غیر منتظره ایرانیان هستش.
هرساله بیشتر از ۱۸۰ هزار نفر در کشور دچار سوختگی می شن که بیشتر از  ۳ هزار تن از اونا فوت می کنن.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره سوختی در سال ۱۳۹۳ گفته بود که تعداد بستری بیماران ایرونی در بیمارستانا، حدود ۳۰ هزار نفر در سال بوده که این رقم واسه کشور آمریکا با در نظر گرفتن جمعیت ۳ برابری اون به نسبت ایران، حدود ۴۰ هزار نفره.

رییس انجمن پشتیبانی از بیماران سوخته میگه که ایران، ۸ برابر متوسط جهانی، سوختگی داره که نشون دهنده فاجعه ای خاموش در بخش بهداشت و سلامت عمومیه و بهترین راه مقابله با این بحران، پیشگیری و رعایت موارد ایمنی و اگاهی جامعه هستش.

 

حتتما ببینین:

 

فقط در سال ۹۵، حدود ۱۰۰ نفر در استان سیستان و بلوچستان به دلیل شدت جراحات به وجود اومده به وسیله سوختگی، جون خود رو از دست دادن. در این سال، حدود ۲۰ درصد کل مرگ و میرها در استان آذربایجان غربی، به دلیل سوختگی بود.

اگه اتفاقات بد تلخ ترین چهارشنبه سال رو که منتهی به هدر رفتن میلیاردها تومن سرمایه و آسیب دیدن هزاران تن از هموطنان در سراسر کشور می شه رو وارد آمار فوت و جراحات به وجود اومده به وسیله سوختگی نکنیم، بازم وضعیت آمارها نشون میده که مثل پر مصرفی در برق و برنج و آب و سوختای فسیلی، وضعیت ما نگران کننده س.

سوختگی تنها یه مریضی نیس که با دوا و مراقبتای پزشکی و جراحی، واسه همیشه درمان یابد. آثار روحی و روانی سوختگی بر قشرهای جور واجور سنی فرق داره و بخاطر این، پرستاری و روان شناسی بیماران سوختگی، اهمیت زیادی واسه جامعه بهداشت و سلامت کشور داره و بخاطر این، اولین مرکز مشاوره بیماران سوختگی، سال قبل در بیمارستان شهید مطهری گشایش شد.

گزارش امروز ما، شما رو با شکلای جور واجور سوختگی، روشای عمومی درمان و هم اینکه ۲۰ پماد گیاهی و شیمیایی مطرح در این بخش آشنا می کنه.

قبل از ادامه بحث یادآوری می کنیم که به کار گیری هر نوع پماد سوختگی و اقدام واسه رفع هر گونه سوختگی مریض، باید براساس گفته و تجویز دکتر باشه و لازمه که باید از درمانای اینترنتی و خودسرانه! شدیدا دوری کرد.

با ما همراه باشین.

شکلای جور واجور سوختگی

علم پزشکی، سوختگی رو به ۳ درجه تقسیم بندی کرده. هر درجه، علائم و روش مراقبتی خاص خود رو داره که در ادامه به خلاصه معرفی می کنیم:

سوختگی درجه اول

در این نوع سوختگی، سوختگی سطحی بوده و فقط لایه خارجی پوست شما که اپیدرم نامیده می شه، آسیب می بینه. معمولا پوست قرمز شده و ورم می کنه.
البته در بعضی مواقع هم تماشاگر درد گرفتن ناحیه سوخته شده هستیم.

اگه این نوع سوختگی در ناحیه ران و باسن یا مفاصل بزرگ باشه، حتما واسه درمان باید به دکتر متخصص مراجعه و از خود درمانی دوری شه.

سوختگی درجه دوم

سوختگی درجه دوم، شدید تر از سوختگی درجه یه بوده و حساسیت بیشتری داره.
وقتی که اولین و دومین لایه پوست که اپیدرم و درم نامیده می شه، آسیب ببینه، سوختگی درجه ۲ اتفاق میفته.

در این حالت، تماشاگر تاولای پوستی هستیم و پوست شدیدا قرمز و لکه لکه می شه.
درد شدید، از جمله علایم سوختگی درجه ۲ هستش که براساس باور غلط عمومی، ادما از یخ مالی واسه کاهش درد استفاده می کنن. در حالی که این روش اصلا غلطه. چون که به کار گیری یخ روی محل سوختگی، دلیل می شه که بدن فرد، سرد شده و زخم بیشتر آسیب ببینه.

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که اگه وسعت این نوع سوختگی بیشتر از هفت و نیم سانتی متر نباشه، به صورت سوختگی درجه یه درمان می شه.
اما اگه منطقه سوختگی بیشتر از هفت ‌و نیم سانتیمتر باشه و یا اگه سوختگی در دستا، پاها، صورت، کشاله ران و یا باسن و یا مفاصل بزرگ باشه، درمان باید فورا انجام شه و به دکتر مراجعه کنین.

درمان سطحی سوختگی درجه ۱ و ۲

به جهت درمان سطحی سوختگی درجه ۱ و ۲، پیشنهاد می شه که محل سوختگی رو زیر شیر آب سرد به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار داده یا اونو در ظرف آب سرد بذارین. سرد کردن محل سوختگی باعث دور شدن گرما از پوست و کاهش ورم پوست می شه.
دوباره تاکید می شه که باید از قرار دادن یخ روی محل سوخته دوری کنین.

پوشانیدن محل سوختگی با گاز استریل، از جمله کارائیه که در روند درمان ابتدایی باید در نظر داشت. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که همیشه، از پارچه های کرکی و پرزدار یا پارچه هایی که ممکنه الیاف اون جدا شده و به دورن زخم فرو بره یا بچسبد، دوری کنین. گاز استریل رو سفت نبندید و محل سوختگی رو فشار ندین.

با باندپیچی کردن استریل و درست، از ورود هوا به محل سوختگی جلوگیری می کنین، درد رو کاهش می دید و از تاول زدن پوست مراقبت می کنین.

بعضی افراد، از داروهای ضد درد واسه سوختگی استفاده می کنن که باید حتما براساس تجویز دکتر باشه.  این داروها مثل: آسپیرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و یا استامینوفن بوده که مصرف خودسرانه اون، به خصوص واسه کودکان و نوجوانان و سنین بالا، آسیبایی رو داره.

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که کودکان و نوجوانانی که در دوره نقاهت آبله مرغان و یا علائم شبه آنفلوانزا هستن، نباید آسپرین مصرف کنن. بهتره با دکتر خود درباره مصرف داروها مشورت کنین.

سوختگی درجه ۳

سخت ترین حد سوختگی بوده که در اون، کلیه لایه های پوست تخریب می شه و بافت پوست، آسیب جدی می بینه. بافت چربی، ماهیچه و حتی استخون هم ممکنه درگیر شن و منطقه سوختگی ممکنه مشکی و خشک شه.

اگه همراه با سوختگی، دود هم استنشاق شه، مشکلات تنفسی، مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن و یا دیگه مسمومیتا ممکنه اتفاق بیفته.

واسه این نوع سوختگیا باید به دکتر مراجعه کنین و این کارا رو اول در دستور کار بذارین:

    • از بیرون در آوردن لباس فردی که گرفتار به سوختگی درجه ۳ (سوختگی شدید) است جدا دوری کنین.

 

  • فرد سوخته رو از دود و آتیش دور کنین.

 

 

    • از قرار دادن یخ و ریختن آب بر سر و صورت فردی که گرفتار به سوختگی درجه ۳ هستش، دوری کنین.
    • محل سوختگی رو در آب سرد فرو نکنین. اگه منطقه سوخته رو سرد کنین، دمای بدن یهو افت می کنه و فشار خون و جریان خون بدتر می شن و شوک اتفاق می افته.
    • نشونه های گردش خون (تنفس، سرفه و یا حرکت) رو بررسی کنین. اگه این نشونه ها وجود نداره، روشای زنده کردن قلب (CPR) رو دنبال کنین. واسه این کار، آموزش کمکای اولیه لازمه.
    • اگه امکان داشته باشه، محل سوختگی رو بالاتر از سطح قلب بذارین.
    • منطقه سوختگی رو بپوشونین. با گاز استریل یا با هوله مرطوب و تمیز،  منطقه سوخته رو بپوشونین.

  • از دست زدن به محل سوختگی درجه ۳ دوری کنین.

پماد کاهنده زمان بازسازی درد

یه شرکت علم بنیان، چند سال پیش موفق شد، پماد سوختگی کاهنده زمان بازسازی سوختگی رو تولید کنه.
پماد سوختگی ادیب، حالا واسه این کار در بازاره. پمادی شامل مواد موثر چند گیاه س که هر یک نقش مهمی در بازسازی سوختگی دارن.

خاصیت آنتی باکتریال عصاره های گیاهی به کار رفته در پماد ادیب دلیل می شه که بدون نیاز به به کار گیری آنتی بیوتیکای پیشگیرانه، از ایجاد عفونت جلوگیری کنه.

پماد سوختگی ریکاو

پماد سوختگی معروفی که امروزه استفاده می شه، ریکاو اسمشه.

پماد سوختگی ریکاو بهترین پماد سوختگی و دارای اثرات سه گانه آرامش درد، پیشگیری از تاوله.

این پماد، محصولی از شرکت توسن دارو است که تنها داروییه که در دارونامه ملی ایران، اثرات سه گانه درمانی رو واسه سوختگی دارا بوده و مورد استقبال بیماران قرار داره.

این پماد، بهترین پماد سوختگی واسه آرامش سریع درد و سوزشه و می تونه ظرف نیم ساعت از سوزش سوختگی درجه اول و دوم کم کنه.

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که نوعای جورواجور سوختگی، معمولا خیلی راحت به مسکنا جواب نمی ده و مدت زمان زیادی زمان میبره تا درد و سوزش محل سوختگی آرامش یابد که یکی از بهترین ویژگیای این پماد بوده و مریض به به کار گیری مسکن احتیاجی نداره.

از ریکاو، واسه شکلای جور واجور سوختگیای درجه اول، درجه دوم و درجه سوم و هم اینکه سوختگیای حاصل از لیزر درمانی ( که معمولاً از نوع درجه یه و بعضی وقتاً درجه دوه)، سوختگی پای بچه یا همون ادرار سوختگی استفاده می شه.

هم اینکه، مشکلات به وجود اومده به وسیله وجود کورتون در بعضی پمادهای مورد استفاده در سوختگی پای بچه مانند هیدروکورتیزن، تریا مسینولون، بتامتازون و … رو نداره.

شقاق سینه مادر موقع شیردهی به دلیل خاصیت جلوگیری از ایجاد ترشحات به سرعت ترک روی سینه مادر رو جمع می کنه و چون ترکیبات این پماد پایه گیاهی داره هیچ گونه اثر نامطلوبی بر نوزاد باقی نمی ذاره.

پماد سوختگی سیلور سولفات

پماد سولفادیازین نقره، واسه پیشگیری و درمان عفونت زخمای سوختگی به کار میره. به عنوان داروی کمکی جهت درمان کوتاه مدت عفونت زخمای پا و پیشگیری از عفونت محل برداشت پوست در پیوند پوست هم کاربرد زیادی داره.

به کار گیری این دارو در سه ماهه آخر بارداری ممنوعه. در به کار گیری این پماد، موارد زیر رو در نظر داشته باشین:

  • در صورت وجود مشکل کارکرد کبدی و کلیوی، از مصرف اون دوری کنین.
  • در صورت بروز واکنشای آلرژیک، مصرف اون باید کم بشه.
  • مصرف دارو در نوازدان تا سن ۱ ماهگی به دلیل خطر بروز کرنیکتروس پیشنهاد نمی شه.
  • درمان سطوح وسیع پوست با دارو ممکنه منتهی به کسب غلظتای درمانی دارو در پلاسما و احتمال بروز مشکلات جانبی یا تداخلات دارویی شه.

پماد تترا سایکلین

پماد سوختگی تتراسایکلین در دسته داروهای ضد باکتری قرار داشته و در هر ۱۰۰ گرم، ۳ گرم تتراسایکلین هیدوکلراید داره.

پماد تتراسایکلین هیدروکلراید در درمان عفونتای پوستی ناچیز به وجود اومده به وسیله استرپتوکوکوس و بقیه ارگانیسمای حساس به این دارو استفاده می شه.

این دارو واسه پیشگیری از عفونتای باکتریایی پوستی و درمان زخمای پوستی به وجود اومده به وسیله سوختگی و چیزای دیگه ای به جز اینا استفاده می شه.
تتراسایکلین موضعی ممکنه در عفونتای عمیق یا درمان باقیمانده های غیر ملتهب بعضی زخما موثر نباشه. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین آنتی بیوتیکای موضعی شاید” به اندازه شکلای جور واجور سیستمیک در درمان جوش مخصوصا آکنه های ملتهب موثر نیستن.

بعضی از موارد مورد استفاده پماد تتراسایکلین عبارتند از:

 

  • اثر آنتی بیوتیکی بر زخم

 

 

  • اثر چرب کنندگی در خونریزی بینی تامپون بینی

 

 

 

  • پانسمان زخمای بخیه شده

 

 

پماد تتراسایکلین موضعی ۳ درصد مشکلات جانبی هم داره.
آنتی بیوتیکا و پماد تتراسایکلین هم از این موضوع مستثنی نیستن و در صورت بوجود اومدن علایمی مثل ناراحتی شنوایی، کاهش شنوایی، تهوع و استفراغ شدید، ناراحتی بینایی، تغییر رنگ پوست یا علایم پوستی بیان کننده حساسیت دارویی حتما با دکتر خود تماس گرفته و راهنمایی ایشون رو جویا شید.

پماد سوختگی آلفا

پماد آلفا، یه بازسازی کننده به طور کامل طبیعی بوده و تاثیر خوبی در درمان شکلای جور واجور زخما و آسیبای پوستی داره.
در خراشیدگی و بریدگیا و زخمای به وجود اومده به وسیله بخیهای پوستی هم کاربر داره.
یکی از خواص این پماد که محصول گروه رژودرمه، درمان مناسب سوختگی پوست و کنترل مشکلات اون هستش.

آلفا در آرامش درد و سوزش به وجود اومده به وسیله سوختگی از راه حذف فاکتورهای تخریب گر و التهاب زا در بافت سوخته و ممانت از تولید دوباره اونا در طول مصرف داروئه. در این شرایط به دلیل رفع نکروز و حرکت بدون درد عضو سوخته از روز دوم جریان خون مناسبی واسه زخم جفت و جور می شه به خاطر همین پس از زمان کوتاهی بازسازی پوست شکل میگیره.

در دوره درمان با این دارو از مصرف بقیه داروهای موضعی روی زخم سوختگی دوری شه.
در اواسط دوره درمان شایدً زخم دچار سوزش می شه که نشونه بهبودیه. از خاروندن و تحریک زخم دوری شه و در صورت نبود تحمل با مراجعه به دکتر داروی مناسبی واسه کنترل خارش زخم دریافت شه ولی مصرف آلفا قطع نشه.

پماد برناگل

پماد برناگل، از جمله پمادهای پر مصرف در مورد سوختگیه.

پماد سوختگی برناگل به طور موثری در درمان مشکلات زیر قابل استفاده س:

 

  •  

 

    • سوختگی درجه اول (آفتاب سوختگی و سوختگیای به وجود اومده به وسیله مواد شیمیایی)

 

  • ۲- سوختگیای درجه دوم و درجه سوم

 

 

 

 

 

 

 

الف) سوختگیای درجه اول

 

(سوختگیای سطحی) پماد سوختگی برناگل باید درحد امکان خیلی سریعً استفاده بشه. یه لایه نازک (در حدود یه میلی متر) از پماد روی سطح سوختگی مالیده شه.
بهتره که زخم باز نگه داشته شه ولی در صورت نیاز میشه از پوشش سبک مانند گاز استریل استفاده کرد.
۴-۳ بار روزانه استفاده شه و اگه سوختگی پانسمان شده باشه دو بار در روز استفاده شه.

ب) سوختگی درجه دوم

مرحله اول – دور آبکی یا تاول

یه لایه نازک از پماد سوختگی برناگل روی سطح سوختگی مالیده شه و ۳ تا ۴ بار در روز تجدید شه.
قبل از استفاده دوباره باقی مونده پماد قبلی و قابلیتا و بافتای نکروزه آبکی با ملایمت تمیز شه.
بهتره که جراحت باز گذاشته شه ولی در صورت نیاز میشه از پوشش سبک مانند گاز استریل استفاده کرد و از یه لایه حدود ۳ میلیمتر از دارو، دوبار در روز استفاده شه.

مرحله دوم – دوره بازسازی

در این مرحله پماد سوختگی برناگل باید مثل قبل استفاده شه اما با دفعات کمتر (۲ تا ۳ بار در روز)

مرحله سوم – دوره نوسازی

پماد سوختگی برناگل باید مثل قبل از استفاده شه ولی تنها یه بار در روز

توجه: پماد سوختگی برناگل ممکنه در زمان نگهداری از دید فیزیکی تغییر یابد مخصوصا در گرمای فصلی اما در این موارد هم خاصیت خود رو حفظ انجام میده. درزمان درمان با این دارو از مصرف بقیه داروهای موضعی روی زخم یا سوختگی دوری شه.

پماد سوختگی ناژو

پماد سوختگی ناژو، از جمله پمادهای سوختگی موجود در بازاره. پیشگیری و درمان التهاب به وجود اومده به وسیله ادرار سوختگی در شیرخواران، آرامش سوختگیای ناچیز و زخمای سطحی از جمله کاربرده های این پماد سوختگیه.

این پماد مورد تایید سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمونه.

پماد ابوخلسا

تازگیا پمادی وارد بازار شده که با به کار گیری عصاره گیاه «ابوخلسا» (هواچوبه)، واسه درمان شکلای جور واجور سوختگی‌های درجه یک تا سه و هم اینکه زخم‌های عفونی مصرف داره.

واسه درمان شکلای جور واجور سوختگی‌ها ترکیبات دارویی زیادی ارائه شده که در همین زمینه با به کار گیری گیاه «هواچوبه» یا «ابوخلسا» موثرترین ترکیبات دارویی رو در این مورد ارائه شده.
این دارو به شکل پماد به داروخونه‌ها عرضه می شه و واسه درمان سوختگی‌های درجه یک تا سه، جلوگیری از تاول‌های جدید و درمان زخم‌های عفونی کاربرد داره.

این پماد به نام «هربکس» به داروخونه‌ها عرضه شده هم اینکه موثر در کاهش آثار زخم و بخیه بعد از عمل جراحی، بهبود زخم بستر و آرامش‌دهنده درد و التهابه.

اثرات درمانی این پماد به وجود اومده به وسیله عصاره هواچوبهه و  این پماد ترکیبی از عصاره ریشه گیاه “ابوخلسا” (هواچوبه)، موم زنبور عسل و روغن زیتونه. این ترکیبات موجب از بین رفتن تاول و نرم شدن محل سوختگی می‌شن و تاثیر اون با انجام تحقیقات بالینی دقیق روی بیماران به اثبات رسیده.

مهمترین فایده های درمانی این گیاه ضدباکتریایی، ضدالتهابی و بازسازی‌کنندگیه از این رو این دارو واسه درمان زخم‌های دیابتی و بستر قابل استفاده س. طول درمان با این دارو رو بین ۲۰ تا ۳۸ روزه و بهتره هر دو روز یه بار محل زخم با شامپوی بچه شسته شه.

پماد تریامسینولون

از جمله دیگه داروهای مورد استفاده در سوختگی درجه ۱ میشه به این پماد اشاره کرد.

دارویی موضعی جهت رفع التهاب، خارش بدن و دیگه علایم پوستیه. ساز و کار فعالیت ضد التهابی این دارو هنوز نامشخصه. آزمایشات مختلفی از جمله آزمایش انقباض عروق واسه مقایسه و پیش بینی توانمندیا یا اثرات بالینی کورتیکواستروئیدهای موضعی انجام می شه.

کاهش خارش، قرمزی و تورم به وجود اومده به وسیله بسیاری بیماریای پوستی از جمله مهمترین موارد مصرف پماد تریامسینولون اعلام شده.
در صورت هر گونه حساسیت به مواد تشکیل دهنده این پماد، پیشنهاد می شه از مصرف اون دوری کنین و در صورت استفاده و مشاهده هر گونه علایم غیر طبیعی خیلی سریع به دکتر مراجعه کنین.

هم اینکه در صورت نیاز به هر گونه عمل جراحی و مراقبتای پزشکی، دکتر خود رو از مصرف این پماد باخبر کنین. این پماد فقط واسه ناحیه خارجی بدن قابل استفاده س و از مصرف اون درون چشم, بینی یا دهن دوری کنین و در صورت استفاده خیلی سریع ناحیه درون بدن رو با آب سرد شستشو بدین. هم اینکه این دارو رو باید دقیقا برابر با نظر دکتر استفاده کنین، از مصرف زیادتر از اندازه اون جدا دوری کنین.

در بعضی از التهابای پوستی از این دارو استفاده شه.

پماد هریکس

به گزارش ستاد علوم و فناوریای سلولای بنیادی، پماد سوختگی گیاهی «هربکس» یکی از نتیجه های تحقیقاتی شرکتای علم بنیان ایرونی بوده که واسه درمان سوختگی استفاده می‌شه.

پماد گیاهی سوختگی «هربکس» با به کار گیری عصاره گیاه «هواچوبه» فرموله شده و تاثیر اون با انجام تحقیقات بالینی دقیق روی بیماران مورد مطالعه قرار گرفته و اثبات شده.

عصاره روغنی هویج به کار رفته در این محصول به دلیل خواص آنتی اکسیدانی بالا، نقش زیادی در خنـثی‌سازی رادیکال‌های آزاد داشته و همین امر موجب جلوگیری از پیری زودرس سلول‌های پوست می‌شه.

خاصیت محـافظت از پوست در بـرابـر پرتـوهای مضر ماورای بنفش کرم ضد آفتاب «هریکس» دلیل شده تا این کرم ضد آفتاب دارای فرمولاسیون دو عملکردی باشه که علاوه بر مراقبت پوست در برابر اشعه فرابنفش، پوست رو تغذیه می‌کنـد.

ترکیبات طبیعی به کـار رفته در این محصول عسل، کالاندولا، چای سبز و دارچینه که به مراقبت از پوست در برابر اثرات زیان‌آور نور خورشید مانند تیـرگی، پیری زودرس و سرطان پوست کمک می‌کنه.

پماد هیدرودرم

کرم بازسازی و بازسازی کننده پوست هیدرودرم دارای فرمولاسیون جدید و منحصر به فرد، با تحریک روند تجدید ساختار سلولی و جلوگیری از رشد باکتریا و قارچا دلیل تسریع در بازسازی بریدگیا، زخمای سطحی و درمون پوستای حساس و آسیب دیده به وجود اومده به وسیله پیلینگ، لیزر درمانی، میکرودرم ابریشن، اپیلاسیون، الکترولیز، رادیو تراپی، فیزیوتراپی می شه.

هم اینکه، التهابات به وجود اومده به وسیله آفتاب سوختگی و سولاریم و سوختگیای درجه ۱ و ۲ رو کاهش داده و به بهتر شدن بیماریای پوستی مثل اگزما، درماتیت آتوپیک و بقیه درماتیتا کمک زیادی می کنه.

پماد دسیتین

درمان سوختگی و پیشگیری و درمان التهاب و تحریک پوستی شیرخواران و زخم سطحی از این پماد استفاده می شه.
واسه استفاده،  ۳ تا ۴  بار در روز به طور موضعی مصرف شه.

اثر عرق سوختگی و ادرار سوختگی و حتی چسب پوشک روی کشاله ران کودک نه فقط در نوزادی موجب سوزش و خارشش می شه بلکه در بزرگسالی هم این اثرات بر پوست موندگار میشه.

عرق یا ادرار سوختگی در میان همه نوزادان شایع بوده و راه های پیشگیری و درمان اونم متنوعه. کرم سوختگی دسیتین (Desitin) محصولی ممتاز هستش که تونسته خوب مورد توجه والدین قرار بگیره.

بعد از هر بار شستشو کودک پس از تعویض پوشک با آب یا دستمالای مرطوب میشه از کرم سوختگی دسیتین (Desitin) روی پوست کودک بهره برد.

این محصول شامل زینک اکساید و روغن کبد ماهی بوده و بدون داشتن مواد حساسیت زا جهت جلوگیری و بازسازی التهابات پوستی و ادرار سوختگی واسه نوزادان از اول تولد استفاده میشن.

کرم سوختگی دسیتین (Desitin) ساخت کشور فرانسه درمان سوختگی و پیشگیری و درمان التهاب و تحریک پوستی شیرخواران و زخم سطحی رو به بار می نشاند. این محصول شامل زینک اکساید ۴۰ درصد و روغن کبد ماهی liver pil codه.

پماد رژودرم

کرم رژودرم در صاف کردن و کاهش آثار زخم، سوختگی، جراحی و بخیهای قدیمی (یا همون اسکار) موثره. در اسکارهای برجسته، رژودرم به طور کامل موثره و باعث صاف شدن موضع و هماهنگ شدن رنگ اون با پوست دور و برمیگرده.

در مواردی که تنها تغییر رنگ هست رژودرم باعث هماهنگی بافت اسکار با پوست دور و برمیگرده. این اثر در خطوط روشن و سفید نا محسوس تره و به اندازه خطوط تیره نیس.
در اسکارهای فرورفته اثر رژودرم نسبیه به این معنا که اثر اون نسبت به اسکارهای برجسته و صاف کمتره. واسه مطالعه بیشتر در مورد روش مصرف رژودرم، اینجا رو کلیک کنین.

پماد زینک اکساید

زینک اکسید در ساخت مواد زیادی در صنعت مانند پلاستیک، سرامیک، شیشه، سیمان، لاستیک (تایر اتومبیل)، نرم کننده، رنگا، موما، چسب، غذاها، باتری و… استفاده می‌شه. در پزشکی و بهداشت، زینک اکساید در ساخت پودر بچه، پمادهای پوستی، کرم ضد آفتاب، شامپو ضدشوره و… استفاده می‌شه.

پماد زینک اکساید در درمان ضایعات پوستی مستعد عفونت مانند سوختگی، اگزما، سوختگی پای نوزادان، خراشیدگی و گزش حشرات خوبه.

زینک اکسید، کم ضررترین ماده در کرمای ضد آفتابه که از پوست در برابر اثرات مضر اشعه ماورای بنفش مراقبت می کنه.
وقتی اشعه ماورای بنفش نور خورشید به پوست نفوذ می کنه، بافت رو تخریب می کنه، سرعت پیرشدن پوست رو زیاد می کنه و پوست رو خشک می کنه.

این مقاله را هم بخوانید :   نقاشی های باور نکردنی فاطمه حمامی از کاشان