اردیبهشت 9, 1403

جدیدترین قیمت ارزهای دیجیتال: از «بیت کوین» ۶۲۰۰ دلاری تا «اتریوم» ۴۳۰ دلاری

ارزهای دیجیتال جهان در هفته پایانی بهار ۹۷ روند پر نوسانی رو در پیش گرفته. اگه  آینده علم رو باید در نانو فناوری جستجو کرد، آینده فناوری اطلاعات و ارتباطات رو باید در بلاک چین و ارزهای دیجیتال دنبال کرد.
ارزهای دیجیتال در حال ایجاد انقلابی عجیب در کار و کاسبی و رد و بدل کردن پول و اقتصاد آنلاین هستن و چون هنوز تعداد کمی از مردم، سواد اطلاعاتی لازم رو در اختیار دارن و این بازار عجیب هیجان انگیز، به تعداد زیاد در تبادلات تجاری جهانی حضور نداره، موفقیت و آینده اون در هاله ای از ابهام واسه همه مردم قرار داره.

اما واقعیت روز به روز رو می شه.

اندازه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال روند صعودی به خود گرفته و تعداد آدمایی که به آینده اون خوش بین و در این مورد به تحلیلای تکنیکال می پردازن، رو به زیاد شدنه. به نظر می رسه تا کم تر از یه دهه دیگه، همونطور که بیشتر افراد باید واسه سرمایه گذاری بهتر و سود رسون، کد بورس گرفته و اصول سرمایه گذاری در بازار بورس رو بیاموزند و مسلط به یکی از زبانای زنده دنیا شن، یادگیری و فهم و فعالیت در بازار پر نوسان عصر جدید (ارز دیجیتال) ناچارا میشه.

تا آخر بهار ۹۷ که مصادف با اواسط ماه جون ۲۰۱۸ میلادی  است،حجم کل بازار ارزهای دیجیتال جهان از مرز ۲۸۰ میلیارد دلار بالاتر رفت. تقریبا به صورت میانگین، هر ۲۴ ساعت، بیشتر از ۱۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال خرید و فروش می شه.
تعداد ارزهای دیجیتال جهان که روزگاری بر مدار بیت کوین فقط میچرخید، حالا به ۱۶۲۹ ارز رسیده که واسه عموم، بیت کوین و اتریوم، شناخته شده ترین ارزها هستش.

قیمت ۱ واحد بیت کوین که چند سال پیش حدود ۱ سنت بود، حالا به بالای ۶۰۰۰ دلار زیاد شده.
تاریخ اقتصاد جهان، هیچ وقت اینجور رشد با عجله و سرمایه گذاری عجیب و معجزه آور رو به یاد نداره و شاید، این روند غیر قابل انتظار، در سالهای آینده هم موندگاری یابد. امروزه حدود ۴۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار پادشاهی به نام بیت کوینه. قیمت بین کوین، ثانیه ای تغییر میکنه. یعنی همین الان که شما مشغول مطالعه این گفتار هستین، شاید قیمت هر واحد بین کوین به بیشتر از ۱۰ هزار دلار یا زیر ۱ هزار دلار رسیده باشه!

اگه می خواید بدونین که وضعیت ارزهای دیجیتال جهان در آخر بهار ۹۷ چیجوریه، اطلاعات زیر رو در نظر داشته باشین. واسه اینکه بفهمین، سال آینده همین موقع، ارزش ارزهای دیجیتالی که لیست کردیم چقدره، قیمتای امروز رو با قیمتای ۱۲ ماه آینده مقایسه کنین. در هر حال، پیش بینی ما اینه که حیرت زده میشین.

 

  • بیت کوین

 

بیت کوین با نماد BTC، هر واحدش حدود ۶۶۰۰ دلار آمریکا در آخر بهار ۹۷ قیمت گذاری شد.
حجم بازار بیت کوین حدود ۱۱۱ میلیارد دلار آمریکا هستش و ۱۷.۱ میلیون  قطعه سکه داره.
روند بیت کوین در چند ماه گذشته به طور کامل نزولی بوده.
بیت کوین رو پادشاه قلمرو ارزهای دیجیتال جهان می دونن.

 

    • اتریوم

 

اگه بیت کوین، پادشاه ارزهای دیجیتال باشه، اتریوم، ملکه این قلمرو میشه. ETHEREUM با نماد ETH شناخته می شه و ۵۰ میلیارد دلار ارزش بازار اون هستش.
۱۰۰ میلیون قطعه سکه داره  و بسیاری به آینده اون به دلیل فناوری پیشرفته و حجم بالاتر به نسبت بیت کوین امیدوارن. قیمت هر واحد اتریوم تا آخر بهار ۹۷ حدود ۵۰۰ دلار بود.

  • ایکس آر پی

ارز XRP از  ارزون ترین ارزهای دیجیتاله. قیمت هر واحد اون، حدود نیم دلار بوده و حجم بازای ۲۰ میلیارد دلاری  داره.

۳۹ میلیارد سکه از اونم در دسترسه.

  • بیت کوین کش

 

 

بیت کوین کش با نماد BCH معرفی می شه.

قیمت هر  واحد اون حدود ۸۵۵ دلار بوده  و ۱۴ میلیارد دلار ارزش بازاری داره.
۱۷ میلیون سکه از ان هم  هست.

  • ای اون اس
ارز  دیجیتال EOS  با همین  نماد شناخته می شه.

قیمت  هر واحد اون تا آخر بهار ۹۷ حدود ۱۰ دلار  بوده  و ۹ میلیارد دلار ارزش بازاری  داره.
۸۹۶ میلیون  سکه از اون  در دسترسه.

  • لیت کوین

ارز لیت کوین یا LITECOIN با نماد LTC  شناخته می شه.
قیمت هر واحد اون حدود ۱۰۰ دلار بوده و ۵.۴ میلیارد دلار ارزش بازاری داره.
۵۷ میلیون  قطعه لیت کوین در دسترسه.

  • استلار

ارز استلار یا STELLAR که با نماد XLM شناخته می شه، دو دهم دلار قیمت هر واحد اون بوده و ۴.۳ میلیارد دلار ارزش بازاری داره.

۱۸ میلیارد سکه از اونم در بازار هست.

 

  • کاردانو

 

ارز کاردانو یا CARDANO که با نماد ADA شناخته می شه، ۱۰ سنت قیمت هر واحد اون در بهار ۹۷ بوده و ۴.۲ میلیارد دلار ارزش بازاری داره.

۲۵ میلیارد سکه از اونم در بازار هست.

 

  • آیوتا

 

ارز آیوتا یا IOTA با نماد IOT معرفی شده . ۱.۲ دلار قیمت  هر واحد اون تا اواسط جون ۲۰۱۸ میلادی  بوده و ۳.۳ میلیارد دلار ارزش بازاری اون به حساب  میره. این نماد، ۲.۷ میلیارد سکه داره.

 

  • تی رون

 

ارز دیجیتال تی رون یا TRON که با نماد TRX شناخته می شه، قیمت هر واحد اون تا اواسط جون ۲۰۱۸ میلادی،  ۳ سنت بوده که با ۶۵ میلیارد سکه، ارزش بازای اون حدود ۲.۸ میلیارد دلاره.

 

  • تتر

 

ارز دیجیتال تتر یا TETHER با نماد USDT شناخته می شه و قیمت هر واحد ان، حدود ۹۹ سنته. ۲.۷ میلیارد سکه داره و ارزش بازاری اون حدود ۲.۶ میلیارد دلار براورد گردید.

اینکه کدوم ارز دیجیتالی بهتره و الان وقت سرمایه گذاری روی هر واحد بیت کوینه یا اتریوم یا ارزهای دیگه و روش نگهداری اونا چیجوریه رو می تونین از سایتای منبع فعال در بخش ارزهای دیجیتال بدست بیارین. این گفتار تنها آشنایی با قیمت روز و ارزش بازاری تعدادی از ارزهای دیجیتال دنیاس و سیگنال خرید یا فروش یا مشاوره ارزهای دیجیتال به حساب نمی ره.

این مقاله را هم بخوانید :   اگر هر روز پیاده روی کنیم چه اتفاقی در بدن ما رخ می دهد؟