اردیبهشت 9, 1403

نگاهی به زندگی و سرنوشت فرزندان رئیس جمهورهای سابق امریکا

در طول سالیان متمادی کاخ سفید امریکا فرزندان رئیس جمهورهای زیادی رو به خود دیده. با اینکه بیشتر والدین اونا تلاش می کنن فرزندان شون رو تا حد امکان از مرکز توجه دور نگه دارن اما این کار همیشه ممکن نبوده و قسمت بزرگی از زندگی اونا در برابر دید عموم قرار میگیره. این فرزندان در همه ابعاد زندگی خود، از لباسی که به تن می کنن تا کسایی که با اونا دوست می شن، با محدودیتای زیادی رو به رو هستن. با تموم شدن دوران ریاست جمهوری و بعد از چندین سال زندگی در برابر انظار عمومی، خونواده این فرزندان تلاش می کنن اونا رو از مرکز توجه دور و حریم خصوصی اونا رو حفظ کنن. از طرفی، با روی کار اومدن رئیس جمهور جدید، خونواده رئیس جمهور قبلی به فراموشی سپرده می شن.
اینجا به زندگی و سرنوشت پنج مورد از فرزندان رئیس جمهورهای قبلی امریکا می پردازیم.

۱- کرولاین بوونیر کندی

بعد از ترور جون اف. کندی رئیس جمهور قبلی امریکا در سال ۱۹۶۳، یه دختر به نام کرولاین و یه پسر به نام جون از اون موند. سه ماه قبل از کشته شدن کندی، پاتریک کوچیک ترین بچه کندی و همسرش ژاکلین، به دلیل اینکه خام به دنیا اومده بود، ۳۹ ساعت بعد از تولد از دنیا رفت. در سال ۱۹۹۹، جون پسر ۳۸ ساله کندی در اثر سقوط هواپیمای کوچیکی که خلبان اون بود کشته شد.

کرولاین بوونیر کندی تنها بازمانده خونواده کندیه.

بعد از مرگ کندی، کرولاین دختر ۶ ساله اون به همراه خونواده خود به نقاط مختلفی از امریکا جا به جایی مکان کرد.
کرولاین بعد از تموم شدن دوران دبیرستان در سال ۱۹۷۵، مدت کوتاهی رو مشغول به کار شد و بعد واسه اخذ مدرک کارشناسی هنر وارد دانشگاه هاروارد شد.
بعد از اون کار خود رو به عنوان یه عکاس خبری مشغول به کار کرد.

اما کرولاین که قبل از اون یه مدت به عنوان دستیار عکاس در المپیک سال ۱۹۷۵ اتریش و همینطور به عنوان کارآموز واسه نشریه نیویورک دیلی نیوز کار کرده بود، به این نتیجه رسید که در کار عکاسی خبری موفق نیس.

آخرسر اون بعد از ورود به دانشگاه حقوق کلمبیا موفق به اخذ مدرک دکترای تخصصی حقوق شد و به عنوان دستیار در امور تحقیقاتی موزه متروپولیتن نیویورک مشغول به کار شد و در اونجا بود که با همسرش ادوین اشلاسبرگ آشنا شد.
کرولاین و ادوین در سال ۱۹۸۶ با همدیگه ازدواج کردن و صاحب سه بچه به اسمای رز، تاتیانا سلیا و جون بوویر (که با نام جک هم شناخته می شه) شدن.

کرولاین سالای زیادی رو به کار وکالت و هم اینکه مدیریت دفتر همکاریای هدف دار دپارتمان آموزش نیویورک مشغول بوده.
اون در دوران ریاست جمهوری اوباما، از سالای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، سفیر امریکا در ژاپن بود. کرولاین کمی بعد از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا از مقام خود انصراف کرد.

علاوه بر اینا، کرولاین به کار نویسندگی هم مشغوله. اون دو کتاب به طور مشترک با نویسندگان دیگری منتشر کرده ، کار ویرایش چهار کتاب از پر فروش ترینای نیویورک تایمز رو انجام داده و دو مجموعه شعر و یادداشتایی شخصی هم از مجموعه خانوادگی اش داره.

۲- پاتریشیا و جولی نیکسون

قبل اینکه ریچارد نیکسون در سال ۱۹۶۹ کار خود رو به عنوان رئیس جمهور امریکا شروع کنه، پاتریشیا دختر بزرگ تر اون از دانشگاه فارغ التحصیل شده بود. اون مدرک کارشناسی خود رو در رشته هنر از دانشگاه بوستون گرفت. با اینکه پاتریشیا دختر خجالتی ای بود، اما این مسأله مانع نشد اون پدرش رو در برنامه ها و سفرهایش به سراسر دنیا همراهی نکنه. پاتریشیا در سال ۱۹۷۱ با ادوارد فینچ کاکس که دانشجوی رشته حقوق در دانشگاه هاروارد بود ازدواج کرد.
این زوج صاحب پسری به نام کریستوفر شدن.

جولی دختر کوچیک تر نیکسون که در مقایسه با آبجی بزرگش شخصیت اجتماعی تری داشت، طولی نکشید که علاقه زیادی به سیاست نشون داد. اون در سال ۱۹۷۱ مدرک کارشناسی ارشدش رو از دانشگاه کاتولیک امریکا گرفت و با انتخاب خوانندگان نشریه گود هاو کیپینگ به مدت چهار سال در فهرست «تشویق برانگیزترین زنان امریکا» قرار گرفت.

جولی به عنوان دستیار سردبیر نشریه ستردی ایونینگ پست مشغول به کار شد.
علاوه بر این، اون توجه زیادی به مسائل مربوط به افراد سالخورده و کودکان و محیط زیست داشت. جولی رو بزرگ ترین حامی پدرش می دونستن. اون آخرسر با دیوید آیزنهاور ازدواج کرد و صاحب سه بچه شد.
بعد از پایان دوره ریاست جمهوری نیکسون، جولی دو کتاب منتشر کرد.

جولی حالا به همراه خواهرش پاتریشیا، به کار در میراث خانوادگی باقیمونده از خونواده خود یعنی بنیاد ریچارد نیکسون مشغوله. پاتریشیا هنوزم زنی کمروه و زندگی آرومی در نیویورک داره.
اون علاقه زیادی به بخش سلامت داره و از مدیران خیلی از گروه های تحقیقاتیه.

۳- چلسی کلینتون

وقتی بیل کلینتون و همسرش هیلاری به کاخ سفید راه پیدا کردن، چلسی بچه اونا یه دختر خجالتی ۱۳ ساله بود. والدین چلسی به دلیل اینکه اون در اون زمان در سن حساسی بود، در مورد حضور اون در برابر رسانه ها سختگیری زیادی داشتن. بر خلاف تلاشای اونا، نشریات مردم عادی پسند توجه زیادی به چلسی داشتن و ظاهر اون همیشه مورد تمسخر قرار می گرفت اما از قرار معلوم این مسأله اثر منفی ای بر چلسی نگذاشت.

این مقاله را هم بخوانید :   نقد فیلم یک کیلو و بیست و یک گرم ؛ احیای سینمای قصه گو

چلسی تموم انرژی خود رو صرف تحصیل، ورزش و یادگیری باله در مدرسه باله واشنگتن کرد.
اون در سال ۱۹۹۷ از دبیرستان فارغ التحصیل شد و بعد از ورود به دانشگاه استنفورد تحصیل در رشته شیمی رو شروع کرد اما بعد از اون تغییر رشته داد و مدرک کارشناسی خود رو در رشته تاریخ گرفت. چلسی بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه استنفورد در سال ۲۰۰۱، به انگلستان رفت و دوره کارشناسی ارشد خود رو در رشته روابط بین الملل دانشگاه آکسفورد سپری و بعد مدرک دکتری خود رو از دانشگاه کلمبیا گرفت.

اون فعالیت شغلی خود رو با کار در شرکت مشهور مکنزی و شرکا شروع کرد.
این موسسه در بخشای مدیریتی خدمات مشاوره ای ارائه میده. بعد از اون در موسسات خیلی از جمله ان بی سی، اونو کپتال گروپ و دانشگاه نیویورک فعالیت کرد.

چلسی در جریان اولین نامزدی مادرش در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، به تیم کمپین تبلیغاتی اون ملحق شد و در دانشگاه های مختلفی در سرتاسر امریکا سخنرانی کرد.
اون در دانشگاه استنفورد با مارک مزونسکی آشنا شد و اونا در سال ۲۰۱۰ با همدیگه ازدواج کردن. چلسی حالا ۳۷ ساله س و دو بچه به اسمای شارلوت و آیدن داره.

یکی دیگه از دلایل معروفیت چلسی فعالیتای اجتماعی اونه. چلسی به کشورای زیادی در سرتاسر دنیا واسه افزایش آگاهی درباره مسائل جور واجور سفر کرده. اون حالا با موسسه ۲ میلیارد دلاری خونواده خود به نام بنیاد کلینتون همکاری داره.

چلسی از حساب توییتری خود واسه صحبت درباره موضوع حریم خصوصی جوانان مخصوصا فرزندان رؤسای جمهور استفاده می کنه.

اون از سال ۲۰۱۵ دو کتاب در بخش کودکان منتشر کرده.

۴- باربارا پیرس و جنا ولش بوش

باربارا پیرس و جنا ولش، دختران جورج دبلیو. بوش رئیس جمهور قبلی امریکا و نوه های جورج اچ. دبلیو. بوش چهل و یکمین رئیس جمهور امریکا، تنها دوقلوهایی هستن که در کاخ سفید زندگی کردن.

وقتی بوش به ریاست جمهوری امریکا منتصب شد، دختران اون نزدیک به ۲۰ سال سن داشتن و مشغول تحصیل بودن. باربارا از دانشگاه ییل فارغ التحصیل شد و جنا مدرک خود در رشته زبون انگلیسی رو از دانشگاه تگزاس گرفت.

درست چند ماه بعد از شروع دوره ریاست جمهوری بوش، این دو آبجی ظرف پنج هفته دو بار به دلیل جرایم مربوط به مصرف مشروبات الکلی دستگیر شدن. اتهام جنا سرپیچی از قانون مربوط به مصرف مشروبات در افراد زیر ۲۱ سال و تلاش واسه به کار گیری کارت شناسایی جعلی با نام خواهرش بود، اما اون این اتهامات رو قبول نکرد.

باربارا و جنا در کمپین تبلیغاتی پدر خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۴ امریکا فعالیت داشتن و در چندین برنامه عمومی و تلویزیونی و سخنرانی حضور پیدا کردن.

جنا در سال ۲۰۰۶ به مدت یه سال و نیم شهر واشنگتن دی. سی. رو واسه انجام کار آموزگاری ترک کرد.
بعد از اونم اون یه مدت رو به عنوان کارآموز سازمان یونیسف در کشور پاناما سپری کرد.
باربارا هم قبل از پیوستن به موسسه اسمیتسونین (گروهی از موزه ها و مراکز تحقیقاتی تحت اداره دولت فدرال امریکا)، در افریقا فعالیتایی واسه افراد گرفتار به مریضی ایدز داشت.

۴- ملیا و ناتاشا اوباما

وقتی باراک اوباما در انتخابات سال ۲۰۰۸ امریکا پیروز شد، ملیا و ناتاشا فرزندان اون و همسرش میشل، دختران کوچیکی بودن. ملیا و ناتاشا در تموم دوران کودکی تا نوجوونی خود در مرکز توجه قرار داشتن. اونا بیشتر به همراه والدین شون در سفرها و بعضی مراسمای رسمی در نقاط جور واجور امریکا دیده می شدن.

مالیا بچه بزرگ تر اوباما در سال ۲۰۱۶ بعد از تموم شدن دوران دبیرستان عزمشو جزم کرد ادامه تحصیل خود در دانشگاه هاروارد رو یه سال به تعویق اندازد. کمی قبل از اتمام دوران ریاست جمهوری اوباما، ملیا به عنوان کارآموز در شرکت فیلمسازی هاروی واینشتاین مشغول به کار شد.

در ماه نوامبر همون سال، ویدئویی از ملیا در فضای مجازی منتشر شد که اونو در کنار یه از همکلاسی هاش در دانشگاه هاروارد نشون می داد. طولی نکشید که ویدئوی دیگری هم از اون در حال کشیدن سیگار پخش شد.
منتشر کردن این ویدئوها عکس العمل چلسی کلینتون و ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی امریکا رو به دنبال داشت و اونا در حساب توییتری خود از رسانه ها به دلیل رعایت نکردن حریم خصوصی ملیا انتقاد کردن.

ناتاشا دختر کوچیک تر اوباما که به زودی ۱۷ ساله می شه، حالا دوران دبیرستان خود رو می گذرونه. اون در سال ۲۰۱۶ یه مدت تو یه رستوران غذاهای دریایی مشغول به کار شد.
ناتاشا با اینکه به اندازه آبجی بزرگ تر خود مورد توجه رسانه ها نبوده اما بعضی وقتا تصاویری از اونم در کنار خونواده خود یا در مکانای عمومی منتشر می شه.