اردیبهشت 8, 1403

خدمات پشتیبانی شبکه

 

IP Address :

آدرس IP یک سیستم ادرس دهی شبکه ای میباشد، در صورتی که Static باشد در سطح اینترنت معتبر بوده و قابلت مشاهده شدن و ادرس دهی دارد. زمانی که در مورد وبسایت صحبت میشود منظور از شبکه Wlan یا اینترنت میباشد. IPv4 یکی از پرکاربرد ترین شکل ادرس دهی است که از چهار بخش عددی تشکیل شده است. هر بخش با یک حرف dot یا “.” از هم جدا میشود. برای مثال 192.168.1.1 یک ادرس ای پی IPv4 میباشد که البته این IP لوکال بوده و در سطح اینترنت نیز استفاده نمیشود. با استفاده از DNS دامنه به IP اصطلاحا Map میشود و با همین روش دیگر برای مشاهده وب سایت نیازی به حفظ کردن ادرس IP نیست.

Top-Level Domain :

Top-Level Domain یا TLD بخش اصلی یک دامنه را تشکیل میدهد. اخرین بخش یک ادرس دامنه TLD میباشد که با اخرین dot مشخص میشود. com , org , gov و net جزو پسوند یا TLD های معروف و شناخته شده میباشد.

domain-nev

 TLD در بالاترین سطح سلسله مراتبی نام دامنه قرار دارد. مدیریت روی TLD ها توسط سازمان Internet Corporation Assigned Name and Numbers یا ICANN به سازمان ها و یا کشور ها داده میشود. به طور مثال کنترل، TLD یا پسوند IR توسط ICANN به NIC داده شده است تا بتواند دامنه های ملی IR را مدیریت نمایید. هر کشور TLD مخصوص به خود را داراست.

Host’s :

Host یا میزبان میتواند یک سرور و یا یک سرویس دهنده میزبانی وب و … باشد. دامنه میتواند روی سرویس دهنده های مختلف میزبانی شود.

این مقاله را هم بخوانید :   نرم افزار طراحی لوگو (+مزایا +قابلیت ها) گرافیستار

این دامنه میتواند بصورت کامل روی یک میزبان یا بصورت جداگانه هر بخش ان بر روی یک هاست میزبانی شود. اگر میخواهید سرور دانلود شما از میزبانی وب جدا باشد میتوانید با ایجاد یک سابدامنه ان را به سرور یا سرویس دهنده دیگری متصل نمایید. با استفاده از این روش میتوانید در زیر مجموعه دامنه اصلی میزبان های متفاوتی داشته باشید.

خدمات پشتیبانی شبکه :

  • نصب و استقرار شبکه‌های وایرلس  (Wireless Network Installation)
  • نصب، استقرار و آرایش رک به شکل کاملاً اصولی و مبتنی بر استانداردهای اتاق سرور (Rack System Installation)
  • نصب و استقرار تجهیزات شبکه مانند سرور، سوئیچ، روتر و … (Network Equipment Rack Installation)
  • تست و عیب‌یابی تجهیزات ارتباطی شبکه ، تست کابل، کیستون، سوکت، پچ کورد و … (Testing Network Connectivity)
  • نصب و استقرار دوربین های مداربسته تحت شبکه (Installation of CCTV Camera)
  • نصب و راه اندازی سیستم‌های امنیتی و مانیتورینگ شبکه
  • نصب و استقرار تجهیزات اعلام و اطفاء حریق اتاق سرور
  • نصب سیستم‌های تشخیص هویت، سیستم‌های ورود و خروج