اردیبهشت 8, 1403

نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو

نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو

روغن آرگان برای مو اغلب “مایع طلایی” نامیده می شود. فقط چند قطره موها را نرم، ابریشمی و حالت دادن به آن می کند. به ویژه برای احیای موهای آسیب دیده و خشک در نظر گرفته شده است، زیرا سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 3 و 9 غیر اشباع است. روغن آرگان یکی از مطلوب ترین مواد در محصولات مراقبت از مو است.

استفاده از روغن آرگان
استفاده از روغن آرگان

 “مایع طلایی” که دست از شگفتی نمی کشد

یکی دیگر از مزایای روغن آرگان، محافظت از انتهای آن در برابر ترک خوردن و شدت طولانی مدت رنگ موهای رنگ شده است. برای داشتن موهایی سالم و همچنین داشتن مدل موی زیبا فقط به کمی مراقبت بیشتر نیاز داریم. سرم مراقبت از مو روغن آرگان اینفینیتی به عنوان یک لایه محافظ بر روی سطح مو عمل می کند و الکتریسیته ساکن را کنترل می کند. موهای آسیب دیده را تغذیه، آبرسانی کرده و نوک های ترک خورده را نیز درمان می کند. فقط کافی است چند قطره را روی موهای مرطوب یا خشک بمالید و روغن را به آرامی روی پوست سر ماساژ دهید. پس از استفاده، موها را نباید آبکشی کرد، بلکه فقط به صورت دلخواه حالت داد.

اگر غیرواقعی به نظر می رسد که چند قطره روغن در روتین مراقبت می تواند بر همه چیزهایی که ذکر کردیم تأثیر بگذارد – فقط موهای زنان مراکشی را به خاطر بسپارید. روغن آرگان سالهاست که بخشی از مراقبت های مخفی آنها بوده است و به مرور زمان توسط بقیه جهان کشف شد. همچنین امروزه از زنان فرانسوی، آمریکایی و انگلیسی تمجید از این روغن مراکشی خواهید شنید زیرا به سادگی موهای شما را درخشان می کند. علاوه بر این، روغن آرگان زمان لازم برای خشک شدن مو را کوتاه می کند و به یک متحد مهم برای زیبایی موهای زنان در سراسر جهان تبدیل شده است.

نحوه دریافت روغن آرگان

این روغن از پرس سرد هسته آرگان به دست می آید، گیاهی که فقط در جنوب غربی مراکش می روید. به جز مو، برای مراقبت از پوست صورت و بدن، به خصوص ناخن، آرنج و پاشنه پا بسیار عالی است. بی دلیل لقب “مایع طلایی” را یدک نمی کشد، زیرا موها را بیرون زده و فولیکول های آسیب دیده را بازیابی می کند. علاوه بر این، روغن آرگان سلامت پوست سر را حفظ می کند و برای انواع مو در نظر گرفته شده است. در حال حاضر جذب می شود و درخشندگی موهای بی روح که نیاز به آبرسانی دارند را افزایش می دهد. حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و 9 غیر اشباع است که برای سلامت مو ضروری است و از ریشه آن را تغذیه می کند.

خانم ها روغن آرگان را محافظ و مغذی می نامند زیرا دارای اثر آنتی اکسیدانی است و حاوی ویتامین E است که مو را تقویت می کند و از آن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. یکی از فواید استفاده از این روغن جلوگیری از پیری مو و بازگرداندن شادابی آن است. می توان از آن در هر زمان برای آبرسانی، محافظت و براق کردن مو استفاده کرد. با این حال، دانستن چند ترفند ضروری است.

بهترین زمان برای استفاده از روغن آرگان برای موهایتان چه زمانی است؟

روغن آرگان برای مو بهتر است بعد از شستشو زمانی که مو هنوز مرطوب است استفاده شود. علاوه بر کمک به خشک شدن و شانه کردن سریع موها، آن را از ریشه تا انتها تغذیه کرده و باعث درخشندگی آن می شود. با این حال، می توانید روغن آرگان را روی موهای کاملا خشک، هر زمان که نیاز به مراقبت بیشتری داشتید، بمالید. با توجه به فرمول خاص خود، مو بدون چربی اضافی “احیا” می شود. فقط چند قطره کافی است. آنها را بین کف دست خود گرم کنید و به طور یکنواخت روی موهای خود پخش کنید و روی پوست سر ماساژ دهید.

همچنین توصیه می شود کمی بیشتر از روغن آرگان را به عنوان مرهم استفاده کنید. سپس موهای خود را با آب سرد آبکشی کنید. فراموش نکنید که روغن را به آرامی روی پوست سر ماساژ دهید. این کار موهای شما را مانند پس از استفاده از گران ترین ماسک می درخشد. بگذارید این ترفند شما برای موهای زیبا باشد. اگر مقدار کمی از آن را بمالید، نیازی به آبکشی ندارید. موهای خود را در یک حوله میکروفیبر بپیچید که به جذب بهتر این روغن جادویی کمک می کند.

این مقاله را هم بخوانید :   آزادسازی مالی یا سرکوب مالی و رشد اقتصادی در ایران
استفاده از روغن آرگان
استفاده از روغن آرگان

مدل موی فوری

روغن آرگان می تواند یک دستیار واقعی باشد حتی زمانی که به یک مدل موی سریع نیاز دارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را روی موهای خود بمالید تا کاملاً تمام مایعات را جذب کند. حالت دادن به موهای شما آسان خواهد بود و برای هر مدل مویی که تصور می کنید کاملاً آماده است.

حتی قبل از حالت دادن به موهای خود با اتو، سشوار یا اتو مو استفاده کنید، زیرا بهتر از هر اسپری برای این منظور از موهای شما محافظت می کند. اگر ترکیب محصولات آرایشی و بهداشتی را به دقت مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که روغن آرگان یک عنصر رایج در درمان های ترک، اسپری هایی است که قبل از استفاده از استایلر استفاده می شود، همچنین در شامپوها، مومیایی ها و ماسک ها. بدون دلیل نیست. این روغن به دلیل تمام کارهای مفیدی که برای سلامت و زیبایی ما انجام می دهد، جایگاه خود را در صنعت آرایشی و بهداشتی به دست آورده است.

روغن آرگان همچنین می تواند به عنوان ماسک مو استفاده شود، با گذاشتن آن در طول شب تا “خواب” و جادوی خود را انجام دهد. این توصیه خوبی برای یک مدل موی عالی قبل از یک روز بزرگ است. تفاوت قابل توجه خواهد بود و موهای شما براق خواهد شد.

استفاده از روغن آرگان
استفاده از روغن آرگان

فواید روغن آرگان برای مو چیست؟

  • با تامین رطوبت اضافی موها را تغذیه می کند
  • موها را براق، نرم و ابریشمی می کند
  • از موها در برابر وسایل حالت دهنده گرما، باد و آفتاب محافظت می کند
  • از شکستن مو و ترک خوردگی انتهای مو جلوگیری می کند
  • کمک می کند تا موها پس از شستن سریعتر خشک شوند
  • به شانه کردن مو کمک می کند
  • از پوست سر محافظت می کند و چربی ریشه مو را کاهش می دهد
  • از تشکیل شوره سر جلوگیری می کند زیرا پوست سر و فولیکول را عمیقا آبرسانی می کند
  • اجازه می دهد تا مو بدون شکستگی رشد کند
  • موها را تقویت می کند و از فرآیندهای التهابی روی پوست سر جلوگیری می کند

 ترکیبات اصلی روغن آرگان

روغن آرگان به دلیل تعداد فزاینده پروژه های تحقیقاتی متخصصان پوست و داروسازان که خواص درمانی متعدد آن را ثابت کرده اند، محبوبیت خود را به دست آورده است. از 80 درصد اسیدهای چرب غیراشباع تشکیل شده است که 45 درصد آن اسید اولئیک است، امگا 9 که بخشی جدایی ناپذیر از سبوم است که یک لایه هیدرولیپیدی روی پوست و مو ایجاد می کند و آن را هیدراته و قوی تر می کند.

همچنین حاوی ویتامین E است که مراقبت های ویژه را فراهم می کند، اما همچنین کاروتن دارد که از موها در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند، یعنی پیری و خشکی بیشتر. اسیدهای چرب ضروری که بزرگترین ماده تشکیل دهنده این روغن هستند از فرآیندهای التهابی روی پوست جلوگیری می کنند. آنها همچنین حاوی یک ترکیب آلی هستند که تحریک پوست را کاهش می دهد، در حالی که اسید فرولینیک عملکرد ویتامین های C و E را افزایش می دهد. ویتامین E برای مو عالی است زیرا به آنها اجازه رشد سالم می دهد. یکی دیگر از ویژگی های روغن آرگان برای مو این است که باعث رشد سریع مو می شود. به همین دلیل، این روغن به درمان های ضد ریزش مو نیز اضافه می شود. فولیکول ها را برای تولید مجدد مو تحریک می کند. افزایش هیدراتاسیون از تشکیل شوره سر جلوگیری می کند، زیرا اجازه نمی دهد پوست سر خشک شود.

بلافاصله پس از استفاده متوجه تمام خواص این روغن طلایی خواهید شد. این دلیل دیگری است که روغن آرگان را فوراً در برنامه مراقبتی خود قرار دهید. روغن آرگان رایحه ای مجلل و تند دارد، بنابراین حتی لازم نیست به شما بگوییم که این یک دلیل اضافی برای خرید آن است. عطری طبیعی در موهای خود خواهید داشت. بهترین کار این است که ماسکی از این “مایع طلایی” تهیه کنید و ببینید که چگونه سلامت و ظاهر موهای شما روز به روز بهبود می یابد.