اردیبهشت 8, 1403

سرانجام، راز قیمت پوشش سقف سوله آشکار شد

 

علاوه بر افزایش هزینه های ساخت، هزینه های مربوط به نگهداری و گرمایش یا سرمایش این سالن بسیار سنگین خواهند شد. آی گلس دارای وزنی سبک می باشد و طرح بندی های بسیار متنوعی دارد. سازه های کابل های زنجیره وار قابلیت پوشاندن دهانه های متنوعی را دارند. نوع پیشرفت بشراین کارکرد را به سمتی سوق داد که از این ماده ی سخت در تمامی زندگی خود به کار ببرد. ساختمانهای بلند مرتبه وغول آسا ، وسایل ارتباطی زمینی، هوایی و دریایی و محلی برای کار. خاصیت عایق این پوشش در برابر حرارت و برودت، آن را در تمام شرایط آب و هوایی قابل استفاده کرده است. تعیین ابعاد مناسب، انتخاب سازهها بر اساس نوع کاربری سوله و همین طور نحوه ساخت و اجرای فونداسیون برای جلوگیری از تخریب و از بین رفتن سوله در معرض تغییرات آب و هوایی تاثیرگذار ترین مواردی بوده که در این میان باید به آن توجه داشت. همچنین در صورت ساخت سوله تک شیب چند دهانه امکان نور گیری از کنار آنها بصورت پنجره عمودی نیز وجود دارد. این نوع پوشش عموما بر روی سقف های شیبدار با شیب بالای 30 درصد به کاربرده می شود و برای پوشش دیوارهای عمودی نیز کاربرد دارد و در برابر عوامل خارجی بسیار مقاوم بوده و به مدت چند سال نیاز به نگهداری و مراقبت ندارد که این یکی از مزییت های این سقف است.

پوشش سقف شیبدار استخر

طراحان فرم و عملکرد ارائه کننده انواع خدمات دکوراسیون ساختمان ، سقف شینگل آسفالتی از معروفترین پوشش های سقف شیبدار در دنیا شینگل آسفالتی می باشد اجرایی بسیار ساده و قابل اجرای شینگل باعث شده این محصول همواره در دسته اول انتخاب پوشش سقف شیبدار قرار گیرد نکته بسیار مهم در باره سقف شینگل آسفالتی طول عمر بالا آن می باشد . ویلا هایی که نیازمند با شیب زیاد هستند برای شینگل مناسب ستون گذاری سازه فضاکار تر می باشند. شینگل های آسفالتی مدت هاست که بر سر زبان ها افتاده و بسیار بین همگان محبوب گشته است. توجه داشته باشید که این قیمت ها به صورت کاملا دقیق و به روز در اختیار شما قرار می گیرند و در نتیجه برای شما بسیار مفید خواهند بود. پوشش روی سقف شیب دار شیروانی از جنس ورق های فولادی با طرح های بسیار زیبا است ، که میتوان از ورق گالوانیزه و رنگی استفاده نمود ، در کل به ورق های طرح دار برای پوشش سقف ورق سقف شیروانی می گویند . از این نوع سازه از انواع سازه های فلزی در ساخت عرشه پل، پل معلق و نیز در ساخت اسکلت سقف استفاده می شود. این شکل متداولترین نوع ساخت و طراحی سوله در کشور است.

با توجه به اینکه یکی از ارکان های اساسی در ساختار و طراحی هر بنایی به شمار می آید از اینرو باید سعی نمود سقف سوله دست دومی را که از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار است انتخاب نمود. ساخت سوله قوسی مقداری هزینه برش کاری ورق را افزایش می دهد. درصورتیکه سوله با جرثقیل سنگین تر از ۱۰ تن مورد نیاز باشد، معمولا ارتفاع شانه سوله ۸ متر یا بیشتر درنظر گرفته می شود. این سازه معمولا با سقف شیب دار ساخته میشود. باید توجه نمود که با افزایش فاصله قابها، ضمن سنگین تر شدن ستون و قاب اصلی، پرلین های پوشش سقف سوله نیز محاسبه پوشش سقف سوله سنگینتر می شوند. عرض سوله : بهینه ترین دهانه در محدوده 20 تا 35 متر می باشد. معمولا تناژ اسکلت سوله و آهن مصرفی در محدوده 30 تا 50 کیلوگرم بر مترمربع می باشد. برای اینکه ابعاد سوله اقتصادی باشد محدوده مشخصی برای ابعاد وجود دارد. در واقع سقف سوله ها براساس نوع کاربری که دارند به سه قسمت ساندویچ پانل – ورق گالوانیزه و پشم شیشه – ورق آلومینیومی و پشم شیشه تقسیم می شوند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از خمینیشهر در چهارمین همایش ملی مهندسی عمران با محور تکنولوژی بتن و محیط زیست که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینیشهر در قالب همایش یکروزه در سه سالن مجازی برگزار شد، آخرین یافتههای علمی در حوزه بتن، محیط زیست و توسعه پایدار در قالب ۲۱ مقاله برتر به روش سخنرانی مورد بحث و بهترین پوشش سقف شیبدار بررسی قرار گرفت.

در ادامه ۴ نوع اصلی از انواع سازه های فلزی موردب ررسی قرار می گیرند. مضرات این نوع ورق ها این است که به اندازه ورق کرکره فلزی دوام نداشته و در وزش باد شدید ممکن است به راحتی از بین برود. این آهن مصرفی در مناطق با باد و برف مختلف تغییر می کند. از اینرو باید سعی کنید پوشش سقف را انتخاب نمایید که در برابر زلزله ، باد و آتش سوزی مقاوم است. در تعیین هزینه ساخت سوله ابتدا باید عوامل تاثیر گذار و قیمت هرآیتم را بررسی کنیم. ارتفاع و دهانه سوله هم بطور جدی بر میزان آهن مصرفی اسکلت تاثیر دارند. سوله های قوسی عمدتا از حیث ظاهری مورد توجه هستند و مزیت فنی ویژه ای ندارند. ایجاد سقف افقی در فضایی داخلی: ایجاد سقف افقی در داخل سالنها از دیگر مزیت این سیستم میباشد که علاوه بر زیبایی نسبت به سیستمهایی نظیر سوله در مصرف انرژی جهت گرمایش و سرمایش فضای داخل حداکثر صرفه جویی را موجب میگردد. ارتفاع استاندارد سوله از حداقل 4 متر تا حداکثر 25 متر دیده می شود.

این مقاله را هم بخوانید :   موقع انتخاب مشاور مناسب اشتباه نکنید !!!

یا برای سوله های ورزشی از ورق گالوانیزه رنگی یا ساده استفاده گردد . استفاده از این مهار بند باعث می شود سقف سوله در برابر باد، بارش سنگین برف و باران و … سوله قوسی بیشتر برای فضا های اجتماعات ورزشی ، تفریحی و گردشگری یا تالار های پذیرایی و ترمینال مسافری توجیح دارد. کل طول سوله نباید از 90 متر بیشتر شود. همچنین باید سوله ای را انتخاب کنید که از مقاومت بالایی در برابر بارش سنگین برف و باران و نور آفتاب برخوردار باشد . ۵ میلی متر می باشد که از آن ها بیشتر برای فضاهای زیر شیروانی استفاده می شود همچنین دیده شده این پنل ها انرژی را تا حدود ۴۵٪ در خود ذخیره می کنند و این امری طبیعی است که هرچه که فضای سوله ای ساخته شده بیشتر باشد انرژی بیشتری را ذخیره می کند و همین پلیل باعث شده که در گاودداری ها و مرغداری ها به شدت مورد استفاده قرار بگیرد. عرض های رایج این محصول 100 و 125 سانتی متر بوده و ضخامت آن 0.04 تا 0.6 میلی متر می باشد. بهینه ترین فاصله برای آنها بین 6 تا 9 متر می باشد. از جدیدترین و به روز ترین مواد به کار رفته شده برای اجرای سقف شیروانی است.

این روش از جمله پرطرفدارترین روشهای اجرای سقف برای انواع سولههاست که البته در اکثر پروژههای سبک مورد استفاده قرار میگیرد. قطعاتی که قرار است گالوانیزه شوند نیازمند هستند درحین فرایند اویزان نگهداشته شوند . که البته تصوری غلط و دور از انتظار است. در واقع یکی از محبوبترین و حرفهایترین مدل پوشش برای سقف سولهها بهرهگیری کردن از پوشش ساندویچ پانل است. آهنکشی سقف، که در این مرحله باید شیب مناسب برای آب بندی سقف رعایت شود. پس از مرحله طراحی ،محاسبات و نقشه ،امور متره و براورد مصالح جهت اعلام دقیق هزینه ساخت کامل سوله ،سازه فضایی و سازه فلزی و تامین منابع مالی و ارایه برنامه زمان بندی اجرایی متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی ،شرایط پرداختی و مالی و الزامات قانونی ارایه شده از سازمان ها و بانک های مربوطه و یا مشاور پروژه انجام می شود . منظور از سوله استاندارد درواقع رعایت ضوابط ، استاندارد و مقررات ملی ساختمان جهت ساخت سوله با مشخصات فنی بهینه ، اقتصادی ، ایمن و قابل قبول است. این نقشه ها شامل نقشه های ساخت اسکلت فلزی ،نقشه های نصب ،نقشه های پوشش با ساندویچ پانل پلی یورتان یا سایر مصالح و ابنیه ،نقشه هایg مکانیکال ،نقشه های الکتریکال ،نقشه های معماری ،نقشه های امکانات جانبی سازه (ساختمان اداری ، ساختمان نگهبانی ،ساختمان سرایداری ،سالن غذا خوری ،سرویس های بهداشتی و حمام ،خوابگاه ،مخازن مختلف ،محوطه سازی و سایر قسمت های مورد نیاز سازه و کارفرما ) میباشد .

پوشش سقف شیبدار 0.5

شرکت های متعددی هستند که اقدام به فروش و نصب پوشش سوله در اصفهان کرده اند که یکی از معتبر ترین این شرکت ها گروه صنعتی کارن سازه می باشد. فقط اجرای پوشش سقف شیبدار به منزله اتمام کار نمیباشد و باید اجزاء دیگری از سقف شیبدار به دقت اجرا شوند که هرکدام جداگانه مستلزم اجرای صحیح با توجه به دستورالعمل نصب نسبت به نوع پوشش سقفی که مورد استفاده قرارمیگرد میباشد. این سبک سقف شیبدار جنبه تاریخی دارد و جزء قدیمیترین پوششها میباشد. آدواز مخلوطی از سیمان، آزبست، الیاف معدنی ( پنبه نسوز )، الیاف مصنوعی و مواد شیمیایی با آب میباشد آردواز نوعی مصالح در ساختمان سازی است که جهت پوشش سقف یا محافظت از نما با ظاهر زیبا به کار می رود. آن ها با ارائه طرح انواع پوشش سقف های شیبدار باعث ایجاد تحولی عظیم و شگرف در صنعت ساختمان سازی شده اند. 7. فاصله بین دو شبکه می تواند برای وسائل سرمایشی و گرمایی و تاسیسات دیگر ساختمان بکار رود . از سوی دیگر می توان گفت تایل تمام نقاط ضعف سقف سفالی از جمله وزن زیاد، تغییر رنگ در طول زمان، نگهداری و تعمیر دشوار را بهبود بخشیده است و به همین دلیل یکی از مهم ترین پوشش های سقفی در جهان محسوب می شود.