اردیبهشت 8, 1403

دانستنی های مهم درباره طلاق و مهریه

 

پایان نامه رشته حقوق

دادخواست طلاق توافقی از طرف مرد. از شروع بحث لازم است تعریفی از طلاق توافقی ، ارائه بدهیم : طلاق توافقی زمانی است که زوج و زوجه تصمیم می گیرند که به زندگی مشترکشان پایان دهند و ادامه زندگی‌ ، برایشان مقدور نیست و در واقع ، هر دو خواستار طلاق و جدایی می باشند ،
وکیل تضمینی سلب حضانت وکیلی زبده و با تجربه می باشد که افراد می توانند در چنین شرایطی با کمک او ، حضانت را از والد دیگر به طور تضمینی سلب کنند .
مدارک لازم برای تعویض شناسنامه بعد از طلاق .در صورتی که زن یا مرد پس از طلاق و جدایی ، تصمیم داشته باشند بنا بر هر علتی نام همسر سابقشان را از شناسنامه حذف کنند ، باید مدارکی داشته باشند که از جمله این مدارک ، می توان به مواردی همچون : ( در صورت طلاق در دوران عقد و باکره بودن زن ) : گواهی بکارت زن از پزشکی قانونی ، سند و حکم طلاق ، مدارک شناسایی فرد ( مدارکی از قبیل : کارت ملی ، شناسنامه ) ، و … . ( مدارک مورد نیاز در صورت باکره نبودن زوجه ) : مدارک شناسایی فرد ( از قبیل : شناسنامه و کارت ملی ) ، سند طلاق همسر سابق ، ثبت کردن ازدواج جدید و همچنین ارائه دادن مدارک مربوط به آن .
یکی از برترین و معروف ترین موسسه های حقوقی تهران ، که در زمینه طلاق توافقی ، مهریه ، حضانت   اجرت المثل ایام زوجیت ، نفقه ، و دیگر مسائل حقوق خانواده فعالیت می کند ، موسسه حقوقی تهران طلاق می باشد . این موسسه حقوقی دارای کادری از برترین و متخصص ترین وکلا و مشاورین حقوقی است که  سال ها در زمینه حقوق خانواده ، فعالیت کردند و پرونده های کثیری نیز در این خصوص به نتیجه مطلوب خود ، رساندند .
موسسه حقوقی تهران طلاق ، دارای وکلا و مشاورین حقوقی زبده و با تجربه ای است که در زمینه تمام مسائل حقوق خانواده از دانش و تجربه زیاد برخوردار هستند ، و می توان با خاطر آسوده امور خود را به وکلای این موسسه حقوقی سپرد .
موسسه حقوقی درخشان و با سابقه تهران طلاق ، دارای وکلایی برتر و با تجربه می باشد ، که می تواند در مورد تمام مسائل حقوق خانواده ، به افراد خدماتی ارائه دهد .
وکلای موسسه حقوقی معتبر تهران طلاق ، از برترین وکلای حقوقی می باشند . در واقع می توان این طور گفت که : موسسه حقوقی تهران طلاق ، با دارا بودن سابقه ای مفید و درخشان در این زمینه ، و همچنین با دارا بودن پرونده های موفق کثیری در این خصوص ، آماده ارائه خدمت به عموم افراد می باشد .
موسسه حقوقی معتبر و معروف تهران طلاق ، با دارا بودن بیش از ۱۲ سال سابقه مفید و درخشان ، در خصوص مسائل حضانت ، آماده ارائه خدمت به عموم افراد می باشد .
برای اجرا گذاشتن مهریه چقدر پول لازمه ؟مهریه ، یکی از آثار مالی ازدواج است که با انعقاد عقد نکاح ، زوج متعهد می شود که هر زمان که زوجه تمایل داشته باشد ، به زوجه بپردازد .
بدون حضور در دفاتر حقوقی ، با بهترین وکیل آنلاین نفقه تهران طلاق ، در مورد مسائل و مشکلات خود صحبت کنند ، و به بهترین شکل ممکن مسائل به وجود آمده را حل و فصل نمایند .
زن ناشزه به زنی اطلاق می شود که از دستور و فرمان همسر خود اطاعت نکرده و خلاف آن را اجرا نماید . هنگامی که زنی وظایف خود را که در خانه عهده دار است ، انجام ندهد و بدون اطلاع دادن به همسر خود خانه را ترک کند ، طرح دعوی عدم تمکین می تواند از طرف مرد به اجرا نماید .
وکیل نفقه تبریز می تواند در خصوص نفقه زوجه ، نحوه مطالبه نفقه ، طرح دعوای کیفری ، طرح دعوای حقوقی نفقه ، و … به موکل خود در این زمینه کمک قابل توجهی کند . چرا که ، نفقه از جمله دعاوی می باشد که زن می تواند هم به صورت حقوقی و هم به صورت کیفری ، در این خصوص طرح دعوا کند ‌.
موسسه حقوقی معتبر تهران طلاق ، دارای چیزی بیش از دوازده سال سابقه مفید و درخشان در زمینه مسائل حقوق خانواده ( همچون : انواع طلاق ، مهریه ، حضانت ، و .. ) می باشد .
نمونه دادخواست مهریه بعد از فوت شوهر باید اشاره کرد که : اگر متوفی ( زوج ) ، از خود اموالی بر جای گذاشته  باشد در این صورت ، زوجه می تواند از اموال مذکور ، طلب مهریه کند . جهت دریافت مشاوره در زمینه مهریه با وکلای تهران طلاق تماس بگیرید .
موسسه حقوقی معتبر تهران طلاق ، موسسه ای است که دارای سال ها سابقه درخشان در زمینه طلاق توافقی و دیگر موضوعات حقوق خانواده ( طلاق از جانب مرد ، نفقه زوجه ، حضانت و شرایطی که باعث سلب حضانت از والدین می شود ، نفقه فرزندان و اقارب ، اجرت المثل ایام زناشویی ، و … ) می باشد . به طوری که عموم مردم می توانند با خیال راحت ، پرونده های خود را به وکلای زبده و با تبحر این موسسه حقوقی بسپارند .
موسسه حقوقی موفق و معتبر تهران طلاق ، از جمله پر مخاطب ترین موسسه های حقوقی تهران در زمینه طلاق و مهریه می باشد جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.
وکیل حضانت در شرق تهران با مشاوره رایگان و کادری مجرب از وکلای تهران آماده ارائه مشاوره به همشهریان در شرق تهران می باشد .
موسسه حقوقی پر مخاطب و معروف تهران طلاق ، از جمله معتبر‌ ترین موسسات حقوقی تهران می باشد ، که دارای سابقه ای عالی و درخشان در زمینه حل مسائل حقوق خانواده ، به خصوص مهریه زوجه و نحوه مطالبه آن می باشد .
زمان پرداخت مهریه در ازدواج موقت:در صورتی که عقد نکاح موقت بین زوجین در دفاتر ازدواج منعقد شود ، به زوجین سند رسمی داده می شود ، که اگر زوجه قصد مطالبه مهریه اش را داشت ( همانند عقد ازدواج دائم ) ، می تواند به اجرای ثبت مراجعه کند و با استناد  به سند رسمی ( صیغه نامه ) ، مطالبه مهریه کند .
هزینه دادرسی مهریه درسال1401:هزینه دادرسی و ارائه خدمات قضایی به طورکلی  هرساله بنا به پیشنهاد رئیس قوه قضاییه و به تصویب مجلس در قالب قانون بودجه می رسد.برای دریافت مشاوره رایگان با موسسه تهران طلاق تماس بگیرید.
اعسار مهریه یعنی چی ‌؟ اعسار در واقع به معنای عدم توانایی مالی و نداری ( در حال حاضر ) ، می باشد . موضوع اعسار در قانون مدنی نیز ، ذکر شده است که اگر بدهکار توانایی پرداخت بدهی ( در این جا مهریه ) را نداشته باشد ، و این امر‌‌‌ را دادگاه مربوطه احراز و اثبات شود ، رییس دادگاه در این صورت می تواند به بدهکار وقت و مهلتی مناسب بدهد تا گشایشی در پرداخت کردن بدهی اش شود .
مشاوره حقوقی آنلاین مطالبه مهریه می تواند در خصوص مهریه و شرایط آن ، نحوه مطالبه مهریه ، ومسائلی از این قبیل راهنمای زوجین باشد .
این مقاله را هم بخوانید :   رفع گرفتگی فاضلاب پارکینگ
گروه وکلای تهران طلاق