اردیبهشت 8, 1403

نمایندگی لوله کاروگیت در تبریز + { قیمت و کارخانه لوله کاروگیت }

مواد مورد استفاده در خاکریزی ترانشه برای لولههای پلیاتیلن لازومی نیست از یک گرید خاص باشد و امکان استفاده از مواد حفاری شده که برای یک تراکم معمولی مناسب نمایندگی لوله کاروگیت میباشد وجود دارد. جهت نصب لوله نباید به سمت زمین و با شیب منفی باشد و از قرار دادن انتهای لوله در ظرف آب جلوگیری کنید زیرا گاز دی اکسید کربن حل شونده در آب نیست! نحوه نصب صحیح مسیر مستقیم و رو به باال است. ابتدا و انتهای شایعترین انواع لوله کاروگیت به شکلی است که منجر به نصب و راه اندازی آسان میشود و ضمناً آب بندی آن نیز به خوبی با واشرهای لاستیکی انجام میشود. طیف وسیعی از سیستم های حفاری مکانیکی و کنترل از راه دور موجود است. حمل و نصب لوله کاروگیت بیشتر برای تاسیسات لوله زهکشی زیرزمینی کشاورزی یا کنترل سطح آب با استفاده از لوله پلی اتیلن و یا با پروفیل حلقوی (لوله دو جداره کاروگیت) به کار می رود.

 

کنترل ابعادی مناسب در مورد حفاری کانال، لوله گذاری و اتصال لولهها در مورد موفقیت پروژه نقش بسزایی را اعمال میکنند. استفاده از لولههای کاروگیت حداقل عمر 50 ساله و زمانی که مطابق بامقدار الزامات پروژه استفاده میشود و می توان بااستفاده از روشهای مناسب دقیقتر سالهای بیشتری از آنها استفاده کرد. تولید کننده لوله دوجداره کاروگیت پاپپ ایران در تولید لوله دوجداره کاروگیت پس از انجام تحقیقات فراوان و تکیه بر دانش مدیران و واحد تحقیق و توسعه خود توانسته است که تغییراتی (انحصاری و مبتکرانه) در قالبهای کاروگیتور ایجاد کند که نتیجه آن لولهای بسیار مقاوم تر، با کیفیتتر و با عمری طولانیتر نسبت دیگر لولههای دوجداره کاروگیت در کشور باشد. علامت گذاری بر روی محصولات لوله نشان دهنده انطباق با آخرین نسخه و بازنگری در چنین استاندارد هایی از تاریخ تولید است. در جوشکاری اکستروژن لوله و اتصالاتی که باید به هم متصل شوند از طریق بخشهای نری و مادگی به هم جوش داده میشوند. بنابراین دربخش انتهایی در لوله با استفاده از دستگاه جوش اکستروژن به هم متصل میشوند.

مواد ذوب شده در طول قطعه مورد نظر از نازل اکستروژن دستگاه جوش خارج شده و در محل اتصال جوش قرار میگیرد. فشار ثابت مورد نیاز در اطراف لوله کاروگیت و در واقع حمایت یکنواخت لوله بدون تمرین مناسب حاصل نمیشود.استانداردهایASTM D 2321، بخش 30 AASHTO و CAN/CSA B182.11 روشهای خوبی را جهت نصب لوله ترموپلاستیکی ( لولههای کاروگیت پلی اتیلنی ) تعریف میکند. خاکریز اولیه بارهای وارد شده رادر محدوده گرده لوله تقسیم میکند این بخش از تاج لوله تا خط مرکزی لوله حداقل 0.15 متر فاصله دارد . فاصلهی بین دستگاه اکسترودر و محل جوش بیش از 4 متر نباید باشد. بزرگترین پروژه ای که توسط پایپ گستر در زمینه زهکشی انجام شده است، زهکشی آب رود کرخه در پایانه مرزی چذابه است که بیش از ۱۰ کیلومتر لوله کاروگیت به قطر ۱۰۰۰ زهکش، لوله کاروگیت قطر ۸۰۰ زهکش، لوله کاروگیت قطر ۵۰۰ زهکش و لوله کاروگیت سیز ۲۵۰ میلیمتر زهکش تولید و جهت نصب به کارفرما (سازمان راهداری و پایانههای مرزی) تحویل گردید. در این میان شما می توانید از این نوع لوله ها، برای پروژه های ساختمانی بزرگ استفاده کنید. این تحمل فشار فقط مناسب انتقال سیالات بدون فشار با جریان ثقلی می باشد. از این لوله ها در منتقل کردن فاضلاب های بزرگ شهری و صنعتی، ساختن منهول برای پلی اتیلن، ساختن غلاف برای دور لوله های گاز، ساختن سپتیک تانک پلی اتیلنی، انتقال ثقلی آب و یا سیال های دیگر، برای عبور دادن آب در زیر جاده ها، چربیگیری پلی اتیلن، ساختن ایستگاه پمپاژ و حتی به عنوان قالب برای تزریق نمودن بتن بر دور لوله ها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

این روش برای لوله و منهولهای ثقلی مناسب میباشد. مصالح خاکریز باید به صورت لایه لایه یا مرحلهای و بطور یکنواخت در طرفین لوله قرار گیرد و مصالح لازم است به زیر لوله رانده شود تا فواصل خالی پر شوند در صورتیکه نیاز به تراکم سازی باشد بایستی این کار به صورتی انجام گیرد که مسیر لوله عوض نشود و از قرار گرفتن دستگاه تراکم روی لوله به صورت مستقیم جلوگیری بعملآید . ضخامت لوله بهطور میانگین 0.65 میلیمتر است. » لایه صاف داخلی لوله کاروگیت درخواستی باید از ضخامت لازم جهت امکان استفاده از سیستم تحت فشار شستشوی لوله (Water Jet) برخوردار و داخل لوله ها کاملا صاف و دارای پوشش زرد زنگ باشد. پوشش چسبناک مذاب داغ، آببندی 100% را فراهم میکند. پوشش چسبناک مذاب داغ، آب بندی 100 درصد را فراهم میکند. علاوه بر هوای مرطوب، لوله های کاروگیت برای آب و هوایی بسیار گرم نیز مناسب می باشند. با استفاده از تیفور, لوله را باید داخل کوپلر قرار داد سپس دقت شود که واشر لاستیکی روی لوله نچرخد چون در این صورت آببند نمیشود.برای حصول اطمینان از آببندی مناسب باید دقت کافی جهت تمیز بودن واشر وکوپلر اعمال شود. لوله کاروگیت به دلیل استحکام و انعطاف پذیری بالایی که دارد، کاربردهای فراوانی داشته ولی استفاده عمده آن ها در جهان و ایران در لوله های فاضلاب است و به همین دلیل به این مدل از لوله، لوله ی فاضلاب هم گفته می شود.

این مقاله را هم بخوانید :   تخت استخری

 

خاکریزی نهایی از لایه خاکریزی اولیه تا سطح زمین امتداد دارد، این خاکریزی مستقیما تکیه گاهی بر اساس لوله محسوب نمیشود . در این مطلب به شرح روش صحیح نصب لوله کاروگیت و اتصال لوله دوجداره کاروگیت می پردازیم. روش هایی برای کاهش انحراف لوله ها یا جلوگیری از آسیب ساختاری در حین و پس از فرآیند نصب، وجود دارد. اگر این لوله ها در حین نگهداری تحت تأثیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرند و احتمال جریان هوا در لوله ها وجود داشته باشد ، عمر طولانی تری خواهند داشت. به این دلیل که لولههای کاروگیت با توجه به نوع مواد مصرفی و میزان مواد پلی اتیلنی مصرفی در سایز و وزن هر متر از این لوله، دارای قیمتی متفاوت از یکدیگر هستند. عرض متداول برای لولههای به قطر 250 الی 600 میلیمتر دو برابر قطر خارجی و لولههای 700 الی 900 میلیمتر معمولا مساوی قطر خارجی به اضافه 0.6 متر می باشد و برای لولههای بالای 1000 میلیمتر به بالا، عرض ترانشه مساوی قطر خارجی به اضافه یک متر است.

  1. از لولههای کاروگیت با قطر کم در پروژههای لوله گذاری استفاده زیادی میشود زیرا این نوع لولهها دارای ساختاری هستند که میتوانند به راحتی سیالات را از درون خود عبور دهند. این دستگاه میتواند با نازلهای مختلف برای میلههای جوش با قطر 10تا تقریبا 25میلیمتر تجهیز شود . اتصال جوش آماده شده بخش به بخش توسط سشوار صنعتی تا دمای ذوب (220درجه سانتی گراد) گرم میشود. به این ترتیب در هزینه نهایی برای این محصولات نیز شرایط خاصی در نظر گرفته میشود. در ایران نیز با مطالعات انجام شده و آگاهی از مزایای این نوع لوله، کاربرد آن در چند طرح ملی شروع و تقاضای استفاده از این لوله ها رو به افزایش است. اما بهتر است عالوه بر ظاهر و زیبایی وسیله گرمایشی به ایمنی و میزان کارامدی آن هم توجه ویژه ای داشته باشیم مثل رده انرژی! البته کاربرد آن در آبیاری و در مصرف بهینه آب بسیار حائز اهمیت است زیرا با توجه به خشکسالی های اخیر و کمبود آب در کشور استفاده از آن مقرون به صرفه است.

 

زمان نصب لوله پلی اتیلن در عمق زمین اثرات یخبندان زمین نیز باید مورد توجه قرار گیرد بطوری که لوله پلی اتیلن از نفوذ یخبندان در امان بماند. اتصال با کوپلر حرارتی برای اتصال لولههای پلی اتیلن دوجدارهی مورد استفاده در آبیاری، بهداشتی، مجرای فاضلاب و زهکشی، ساختمان، صنایع معدن، کانال کشی و محافظ کابل در زیر زمین مناسب است.این کوپلرها از مواد پلیاولفین شبکهای شده با کیفیت مرغوب تولید میشوند. اتصال با کوپلر حرارتی برای اتصال لوله پلی اتیلن دوجدارهی مورد استفاده در آبیاری، بهداشتی، مجرای فاضلاب و زهکشی، ساختمان،صنایع معدن، کانال کشی و محافظ کابل در زیرزمین است. لوله کاروگیت سایز ۲۰۰ در خطوط جمعکننده ابتدایی زهکشی، انتقال آبهای سطحی و رایزرها و به کمک اتصالات کوپلر و واشر یا بهصورت جوشی نصب میشود. جهت اتصال بایستی سر لوله ( نری ) و داخل کوپلر ( مادگی ) تمیز گردد و سپس واشر مربوطه روی سر لوله بهدرستی قرار گیرد و بعد از آن توسط آب صابون یا ماده دیگر روانکاری شود. هنگامیکه از سیستم ساکت واسپیکوت استفاده میشود، اورینگ و ساکت هردو باید با روان کنندهی غیرنفتی و مناسب روانکاری شوند. واشرها قبل از قرار گرفتن برروی لوله باید با روان کنندهی مناسب، روانکاری شوند. نصب لولههای پلی اتیلن دوجداره کاروگیت از اهمیت بالایی برخوردار است ,و با در نظر گرفتن عالی بودن کیفیت لولههای کاروگیت اگر نصب لولهها به درستی و طبق استاندارد انجام نپذیرد خط لوله به درستی کار نکرده و به مرور زمان دچار مشکل خواهد شد.