پايان نامه ارشد رشته اقتصاد : بررسی رابطه بین بازار‌گرائی و عملکرد تجاری در بانک‌ شهر

 

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی رابطه بین بازار‌گرائی و عملکرد تجاری در بانک‌ شهر

قسمتی از متن پایان نامه :

10معیارهای اندازه‌گیری عملکرد کسب و کار

به منظور بررسی رابطه بین بازارگرائی و عملکرد کسب و کار، چندین متغیر عملکرد ارائه گردیده است؛ این متغیرها به دو گروه قابل تقسیم می‌باشند:

  • معیارهای عملکرد عینی[1]
  • معیارهای عملکرد ذهنی[2]

معیارهای عملکرد عینی، از منابع اطلاعاتی بیرون از شرکت استفاده می‌نمایند و در بیشتر موارد کمی می‌باشند؛ در مقابل، معیارهای عملکرد ذهنی طبعأ کیفی بوده و از دیدگاه و نقطه نظرات شخص پاسخ‌دهنده استفاده می‌گردد؛ بیشتر محققان، تنها از معیار عملکرد ذهنی استفاده می‌کنند زیرا به این توافق رسیده‌اند که:

  • دستیابی به معیارهای عملکرد عینی تقریبأ غیر ممکن است؛
  • معیارهای عملکرد ذهنی در اکثر تحقیقات صورت گرفته مورد استفاده قرار گرفته است؛
  • معیارهای عملکرد ذهنی با معیارهای عملکرد عینی همبستگی دارد.

افرادی همچون هریس (2001) ، و جاورسکی و کوهلی (1993) ، توجه زیادی به معیارهای عملکرد عینی داشته‌اند و تحقیقات آنها نشان داده است که هیچ نوع تفاوت معناداری بین نتایج عملکرد عینی و ذهنی وجود ندارد و استفاده از هر کدام از آنها مورد تأیید و حمایت قرار گرفته است (طهماسبی، 1388) .

دیویس (1999) ، نیز در مطالعه خود به اين نتيجه مي‌رسد كه همبستگي قوي بين شاخص‌هاي عيني و ذهني عملكرد وجود دارد؛

1 Objective measures

[2] Subjective measures

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف اساسی  از انجام تحقیق

هدف اصلي اين تحقیق، بررسی رابطۀ بين بازارگرائی و عملكرد تجاری در بانک شهر است. در راستای رسیده به این هدف، موارد زیر نیز منظور نظر بوده است:

  • مطالعه دیدگاه‌های بازارگرائی و آشنایی با ویژگی‌های آن

جمع‌آوری مجموعه‌ای از تحقیقات داخلی و خارجی انجام شده مرتبط با بازارگرائی

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 

لینک متن کامل پایان نامه رشته جغرافیا با عنوان : بررسی رابطه بین بازار‌گرائی و عملکرد تجاری در بانک‌ شهر  با فرمت ورد